7 Ocak 2016 Perşembe

Kızımın Katiline Mektuplar

Kitap Adı: Kızımın Katiline Mektuplar
Özgün Adı: Letters to My Daughter's Killer
Kitap Yazarı: Cath Staincliffe
Çeviren: Ceren Alkan
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2015


Kızımın Katiline Mektuplar'ı dün 200 sayfadan fazla okuyarak bitirdim. Kitabı okumaya başladım ve neler olduğunu o kadar merak ettim ki ben bu kitabı bitireceğim dedim :D 

Ruth, bir gün kızı Lizzie'nin ölüm haberini alıyor. Damadı telefonla arayıp spordan eve döndüğünde karısını yerde kanlar içinde bulduğunu söylüyor. Daha sonra işte polis soruşturması falan başlıyor. Biz bunların hepsini Ruth'un mektuplarında okuyoruz. Çünkü Ruth kızının katiline mektuplar yazıyor ve onu neden öldürdüğünü öğrenmek istiyor.

Kitapta şöyle bir durum var: Katilin kim olduğunu 110 civarı bir sayfada öğreniyorsunuz. Kitabın yarısına bile gelmeden katili gösterip o kitabı 200 sayfa daha okutmak. Bence bu her yazarın yapabileceği bir şey değil.


Tamam katil belli ama bir mahkeme süreci var ki okurken yerinizde duramazsınız. Amerikan mahkelemeleri, jüriler falan ben çok seviyorum. Her iki tarafın avukatı da harikaydı. Zanlının avukatına çok sinirlendim, adamın suçlu olduğunu bile bile deli gibi savunmaya devam etti :D Ama işini çok iyi yaptığını da söylemek lazım gerçekten, bulduğu en ufak bir açıkta bile hemen saldırıyor, gerçekten çok beğendim bu yönünü. Sanırım kitabın okuması en keyifli bölümü bu yargı süreciydi.

Kitabı beğendim ben. Etkileyici bir hikaye ve dil de güzel. Ruth mektupları katile yazıyor ama sanki size yazılmış gibi okuyorsunuz, "kızımı neden öldürdün, şimdi rahat uyuyabiliyor musun?" diye soruyor örneğin. Bu da kitaba bir çarpıcılık katmış bence.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Oldukça güzeldi.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çok güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kitabın dış kapağı zaten harika da bir kapak dokusu var ki anlatamam. Günlerdir onu elliyorum :D

Final puanı: 4,65

1 yorum:

  1. Sonunda kadın katili affediyor mu? Eğer affediyorsa asla okumam o yüzden sordum.

    YanıtlaSil