26 Ocak 2016 Salı

Komik Bir Hikaye

Kitap Adı: Komik Bir Hikaye
Özgün Adı: It's Kind of a Funny Story
Kitap Yazarı: Ned Vizzini
Çeviren: Ebru Sürmeli
Yayınevi: Go! Kitap
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2016


Kitaba gerçekten BAYILDIM! 2016'ın ilk favorisi bu kesinlikle. Çok güzeldi ya, okurken inanılmaz keyif aldım. Ve de çok üzüldüm. Ağlatan kitaplar sorularına ben hep öyle bir kitap yok derdim, işte o kitap bu kitap.

15 yaşında bir karakterimiz var; Craig. Bir yıl boyunca deli gibi ders çalışıyor,  gerçekten kafasını kaldırmıyor dersten ve çok istediği Yönetici Meslek Lisesi'ne giriyor. Burası çok yoğun dersleri olan, her gün tonlarca ödev veren üst düzey bir lise. Ama Craig sonra yeterince başarılı olamadığını görüyor. Ki başarısız derken 93 almasından falan bahsediyoruz. Sonra da depresyona giriyor. Kimseyle konuşmuyor, yataktan çıkmıyor, yemek yemiyor, azıcık yediğinde de hemen kusuyor.

Bir süre Craig'in depresyondaki halini, intihar düşüncelerini falan okuyoruz. O kadar üzüldüm ki anlatamam. Daha 15 yaşında bir çocuğun ölmek istemesi gerçekten çok canımı acıttı. Yazar da duyguyu falan çok iyi vermiş. Sık sık gözlerim doldu.



Ama sonra kitap çok değişiyor. Craig psikiyatri servisine başvuruyor ve bir süre orada kalıyor. Oradaki tipler falan harika :D Craig'in gelişimini, iyileşmesini izlemek harika. Altını çizdiğim onlarca cümle var. Craig gerçekten harika bir çocuk. Arada mükemmel sistem eleştirileri falan da yapıyor.

Kitap gerçekten çok güzeldi. Eğer okumak için bir tereddütünüz falan varsa daha çok vakit kaybetmeyin. Çok çok çok beğeneceksiniz.

Ben zaten bu kitabı uzun zamandır merak ediyordum. Hatta bir ara İngilizcesini falan indirdim okurum diye ama hep ertelendi. Sonra Go!'nun çıkaracağını duyunca inanılmaz sevindim ve gün saymaya başladım. Kitabın çıktığı ilk gün de hemen sipariş verdim zaten :D 

Alıntılarımı da yazmak isterdim ama hem çok fazlalar hem de çok üşendim :D O yüzden kitabı alıp kendiniz tanışın o güzel cümlelerle :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bir günde bitirilecek kitaplardan.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri falan çok güzeldi. Bu mıknatıs kapak olayına hayranım zaten :D

Orijinal isim (%10): 5/5
It's kind of a funny story!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok güzel, kitabın içinde bu görselle ilgili hikaye çok çok daha güzel. 

Final puanı: 5

5 yorum:

  1. Eğlenceli kitaba benziyor analttığına göre mutlaka okumam lazım. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Sizi takipteyim.

    Ben de öykü, anı, deneme, gezi üzerine yazılarım, çalışmalarım ile yalnızca kendi çektiğim fotoğraflardan oluşan www.acemidemirci.blogspot.com adlı siteme beklerim.

    Selanlarımla.

    YanıtlaSil
  3. Yanlış anlama ama sana bir soru sormak istiyorum.Sorumun altında kötü bir neden arama.Çok kitap okuyorsun.Bu çok harika bir şey.Seni canı gönülden tebrik ediyorum.Soruma gelirsek bu kadar kitabı nasıl alıyorsun? Çalışıyor musun? Yoksa bildiğin ucuz kitap saran bir yer mi var ? :)
    Bloğunun en büyük takipçisiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vall öğrenciyim, bursla falan alıyorum :D İnternetten alıyorum kitaplarımı, orada indirimler falan oluyor :D

      Sil