22 Mayıs 2015 Cuma

Geceyarısı Güneşi (Twilight, #1.5)

Kitap Adı: Geceyarısı Güneşi
Özgün Adı: Midnight Sun

Kitap Yazarı: Stephenie Meyer
Çeviren: olimbera
Yayınevi: --
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: --


Bir çılgınlık yapıp Alacakaranlık serisinin ara kitabı olan Midnight Sun'ı okudum. 2008 yılında Meyer bu kitabı yazmayı sürdürürken, 12 bölümü internete sızdırılmış. Meyer de bunun üzerine yazmayı bırakmış ve hatta "Bu ruh haliyle yazarsam orjinal hikayeye sadık kalamam ve tüm Cullen'lar ölür." demiş :D "Herkes bu olayı unuttuktan sonra yazmaya devam edebilirim." de demiş ama maalesef devam etmedi.

Neyse, e-bookları karıştırırken bu kitabı buldum ve merak edip okudum. Gerçekten bu dünyaya geri dönmüş olmayı çok sevdim. Kitabı okurken acayip keyif aldım ve hatta eğlendim. Bella'nın sakarlıklarını özlemişim :D Alice'i de çok özlemişim :D Ben bu seriyi filmleri çıkmadan ve bu kadar popüler olmadan önce okudum. O yüzden boku çıkmadan okuma fırsatını da yakaladım. Ve gerçekten ergenlerin eline düşmeden önce bu seriyi çok sevmiştim, doğrusu hala da seviyorum. 

Aslında düşününce her kitapta bir grup insanın aşık olduğu bir karakter mutlaka oluyor. Ama sanırım bu Edward'da patladı, öyle böyle değil :D Bir kitap karakterine aşık olmayı, onun için baya ölmeyi falan anlayamıyorum, hiç de anlayamayacağım :D Bir de şunu merak ediyorum, bu ilgi kitaptaki Edward'a mıydı yoksa onu oynayan Robert Pattinson'a mı? 

Bu seri benim düzenli kitap okumaya başladığım ilk zamanlarda okuduğum kitaplardandı ve seriyle ilgili komik bir anım da var :D Alacakaranlık benim ilk seri deneyimimdi. O yüzden baya ilk kitap hangi sahnede bittiyse ikinci kitabın da tam olarak o noktadan başlayacağını düşünmüştüm. İlk kitap yanlış hatırlamıyorsam bir dans sahnesiyle bitiyordu, ikinci kitap da oradan başlamayınca bi şaşırdım, dedim kitap mı eksik falan :D Elimdeki kitap da korsandı zaten, baya şüphelendim. Neyse, çok gülmeyin :D


Biraz da kitaptan bahsedeyim, Geceyarısı Güneşi aslında ilk kitabın Edward versiyonu. Yani bu sefer anlatıcı Bella değil, Edward. Ama Meyer hikayeyi biraz değiştirmiş, niye yapmış anlamadım. Bella'nın vampir olayını öğrendiği sahne komple değişik. Bir de şu yemekhanedeki meşhur elma sahnesi hiç yok. 

Kitap basılmadığı için haliyle elektronik versiyonu var sadece. Okumak istediyseniz, Meritokrasi ağının vasat kitaplar kategorisinde bulabilirsiniz. Bulamazsanız da aşağıya bir yere yazın, ben size mail ile ulaştırırım :D Bu arada bu vasat, içerikle ilgili değil, epub versiyonunda bazı hatalar olduğu için oraya atılmış :D Ama okumayı engelleyecek hiçbir şey yok, merak etmeyin.

Belki oturup filmini de izlerim. Aslında benim favorim 4. filmin ikinci partı. Çünkü savaş sahnesi müthişti benim için, çok iyiydi. Filmde var mıydı hatırlamıyorum ama kitaptan Bella'nın avlanma sahnesine de bayılmıştım. Neyse, ben baya Alacakaranlık fanı çıktım :D

Ya bu kitaba puan vermek çok garip olacak çünkü bir yayınevi tarafından basılmadı :D

Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5
Vejetaryen vampirlerle ilk tanışmamız bu seriydi, değil mi? 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Su gibi aktı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Baskı olmadığı için yalnızca çeviriyi puanlıyorum. O da profesyonel bir çevirmen elinden değil sanırım ama bir sorun yoktu.

Orijinal isim (%10): 5/5
Aynen çeviri. 

Güzel kapak (%5): 3/5 
Üstteki fan kapağına veriyorum puanı da :D

Final puanı: 4,55

36 yorum:

  1. Şu an ben şok. Bugün bu kitapla karşılaşmayı hiç beklemiyordum :D

    YanıtlaSil
  2. Ben de yıllardır olayın unutulduğunu düşünüp yazmaya devam etmesini bekliyorum:(
    Unutulduğunu düşünüp diyorum çünkü Vikipedi'de ayrı başlıkla bir yazı halinde bulunurken unutulması zor bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 yıl olmuş, bence de umut yok artık :D

      Sil
    2. Kitap ağustosta basılacak bilginize

      Sil
  3. 4. paragraf günümü neşelendirdi Ankara öncesi :) neyse, şu ergenus muhabbetinde haklısın. bu seri baya baya unutulunca başlamayı düşünüyorum. bakalım ne zamana...

    YanıtlaSil
  4. Sen bir kitap okumuşsun yine , ben seriyi tekrarlamayı düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  5. Bulamadım ben de kitabı ya

    YanıtlaSil
  6. Bulamadım ben de kitabı ya

    YanıtlaSil
  7. Bende bulamadım kitabı yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  8. Tekrardan yazmaya başlamis diye duydum. en fazla 1 sene icersinde cikacak diyorlar insallah da cikar ilk defa bu kadar etkilendim cidden çok iyiydi seriyi 7 kez tekrar okudum devamini bekliyorm ümidinizi kaybetmeyin..

    YanıtlaSil
  9. Kitabı bulamadım yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  10. Kitabı bulamadım yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  11. Kitabı bulamadım yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Yardımçı olurmusunz bende bulamadım

    YanıtlaSil
  14. Şafak vaktinin ikinci partı kitap olarak yok degil mi yoksa sadece film mi var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şafak vakti tek kitap ama filmi cekerken biraz daha ayrintilari da dikkate aldiklari için iki part şeklinde filmi çektiler

      Sil
  15. Kitabi okumak istiyorum da elinizdeki mail atabileceginizi saoylemissiniz atar misiniz

    YanıtlaSil
  16. Bende bulamadım����

    YanıtlaSil
  17. Lütfen lütfen bana gönderebilirmisin acaba����

    YanıtlaSil
  18. Selam: bulamadım banada linkini yada kitabi atarmısın

    YanıtlaSil
  19. Bende bulamadım kitabı atarmısın

    YanıtlaSil
  20. Açıkçası şu an kendimden utanıyorum çünkü ben bu kitabı yarım saat önce fark ettim maşallah:D.Aslında alacakaranlığa bayılıyorum nasıl bayılıyorsun bilmiyormuşsun diyenlerde haklılar neden bilmiyordum çünkü ben kitabı okumadan önce filmini izledim ve kitabı daha güzel buldum üstelik kitabı okurken Edward'ı Robert Pattinson olarak canlandırınca bi' hayli güzel geliyor ve internette yayınlanmamış bi kitabı olacağıda aklıma gelmedi.Şuanda kitap olarak 2. kitaptayım. Sizin bu kitabı nasıl bulamadığınızı da anlamış sayılmam çünkü bu siteye girmeden önce kitabın pdf halini ararken kendi sitelerinde-pdf halinde değil- paylaşan 2 siteye rastladım üstelik çok bi' araştırma yaptığımda söylenemez.(tarihlere dikkat ettim yapılan yorumlara göre daha önce atılmışlar yani bulamayanlar biraz araştırırsanız umarım aradığını bulursunuz).

    YanıtlaSil
  21. Yardımcı olur musunuz kitabı bulamadım

    YanıtlaSil
  22. Bana da yollayabilirmisiniz lütfen

    YanıtlaSil
  23. Bende bulamadim ya bide sizin okudugunuz ingilizce mi bahsettiginiz yerde ki

    YanıtlaSil
  24. Şey. Ben de linki alabilir miyim acaba?? Bi😇

    YanıtlaSil
  25. Ayrıca bir tane buldum ama çok eksik. Yarıda bitiyor. Tam hali var mı sizde???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır. Sadece 546 falan sayfa var. Amma ocakta bir ingiliz sayfasından okudum. Stephenie Meyer annesi için kitabı yeniden yazıyor. Hatta 13 və 24 cü bölümleri yazmış ve davam ediyor. Hem de bu sefer internete sızdırılmamasına dikkat ediyor. Bir kaç yıl sonra bitecek.

      Sil
  26. Bence davası gelsin ama bu saatten sonra çekileceğini sanmıyorum ama
    DEVAMI GELSIN

    YanıtlaSil
  27. Bende alabilir miyim acaba cananeren95@hotmail.com hesabina

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar, kitabın tamamının Türkçe olanı yok sanırım. İngilizce olanın tamamını gönderebilmeniz mümkün mü?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba kitabın tamamını bende alabilir miyim uöarım hala yprumları okuyorsunuzdur :) ypyayla@hotmail.com

    YanıtlaSil
  30. Merhaba kitabın tamamını bende alabilir miyim uöarım hala yprumları okuyorsunuzdur :) ypyayla@hotmail.com

    YanıtlaSil