20 Ocak 2016 Çarşamba

Şizofren

Kitap Adı: Şizofren
Özgün Adı: Kalte Stille
Kitap Yazarı: Wulf Dorn
Çeviren: Tuna Alemdar
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2015


Uzun zaman sonra tekrar Wulf Dorn okuduğum için mutluyum. Ben yazarla Psikiyatrist kitabıyla tanışmıştım ve çok sevmiştim. Sonunda Şizofren'i de okuyabildim. 

Bir psikiyatristimiz var: Jan Forstner. Çocukluğunda bir kış günü göl gibi bir yerde akıl hastanesinden kaçan bir kızla karşılaşıyor. Kız orada donmuş göle düşüp donarak ölüyor. Ertesi gün Jan okuduğu bir kitaptan etkilendiği için o yere tekrar gidiyor. Kitap ölülerin öldükten sonra konuşmaya devam ettiğini ve bunları kaydedip dinleyebileceğimizi söylüyor. Jan da bir ses kayıt cihazı alıp tekrar oraya gidip kayıt yapmak istiyor. 

Ama küçük kardeşi Sven de gece onu takip ediyor. Jan birkaç dakikalığına onu yalnız bıraktığında kardeşi kayboluyor. Bir daha da bulunamıyor. Yalnızca bir yere atılmış iç çamaşırı bulunuyor. Aynı gece aldığı bir telefonla apar topar evden çıkan babası da araba kazası yapıp ölüyor. 



Böyle işte. Bunları öğrendikten sonra hikaye yıllar sonrasına gidiyor. Jan yıllar sonra çocukluğunun geçtiği yere geri dönüyor. Psikiyatrist olarak bir klinikte çalışmaya başlıyor. Ama sonra bu klinikle ilgili de bir şeyler olmaya başlıyor. Aynı zamanda hala da kardeşine neler olduğunu arıyor. 

Dün akşam sonunu çok merak ettiğim için 200 sayfa okuyarak kitabı bitirdim. Güzeldi, sonu epey hareketliydi. Daha önce de defalarca söylemişimdir. Bir gerilimin içine psikiyatrist, klinik falan girince kitabın verdiği keyif üçe beşe falan katlanıyor :D 

Bu kadar sanıyorum. Kitabı öneririm. Böyle şeyler okumayı sevenler bunu da sevecektir.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Gayet sürükleyiciydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bazı yazım yanlışları gördüm. Bir de neden olduğunu anlayamadığım bir şekilde kitap boyunca tır kelimesi büyük harflerle yazılmıştı :D  

Orijinal isim (%10): 0/5
Kitabın orijinal adı Soğuk Sessizlik :D Niye Şizofren dediklerini hiç anlayamadım :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Fena değil. 

Final puanı: 4

2 yorum:

  1. İlgi çekici bir kitaba benziyor. Gittikçe artan listeme ekliyorum. :D

    YanıtlaSil
  2. Kitabın konusu muazzam görünüyor okumak için can atıyorum.
    http://ucluklavye.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil