16 Şubat 2020 Pazar

Vadedilmiş Yokyer (The Promised Neverland, #1)

Kitap Adı: Vadedilmiş Yokyer
Özgün Adı: The Promised Neverland
Kitap Yazarı: Kaiu Shirai
Çeviren: Alp İlkkurşun
Yayınevi: Gerekli Şeyler
Sayfa Sayısı: 192
Baskı Yılı: 2020


Vadedilmiş Yokyer'in animesini önermişti bir arkadaşım uzun zaman önce. Ama o zaman izlemeye fırsatım olmamıştı. Sonra Gerekli Şeyler'in mangayı çevirdiğini gördüm ve fuarda hemen aldım. İNANILMAZ GÜZELDİ. Yani gerçekten manga kategorisinde Death Note'dan sonra okuduğum en iyi mangaydı bence.

Bir çocuk yurdunda başlıyor manga. Emma anlatıyor bize hikayeyi. Doğduğundan beri o yurtta, diğer pek çok çocukla birlikte büyümüşler. Anne dedikleri bir yurt müdiresi var, çocuklarla o ilgileniyor. Çocuklar inanılmaz zeki, çok mutlular ve çok özgür bir ortamda büyüyorlar. Her sabah teste tabi tutuluyorlar, sonra oyun oynuyorlar, ev işlerine falan yardım ediyorlar. Ve zamanı geldiğinde çocuklara koruyucu aileler bulunuyor ve yurttan ayrılıyorlar. Ancak bir gün bir çocuk yurttan ayrılırken Emma ve Norman bir şey görüyorlar. Ve bugüne kadar bildikleri her şey yerle bir oluyor. 


Gerçekten çok şaşırtıcı, çok keyifle okunan ve inanılmaz sürükleyici bir kurgusu vardı. Çok beğendim, sonra gittim hemen animesini izledim. Anime manganın bu ilk cildine göre çok ileride. Ama hala doymadım, manganın ilerleyen sayılarını da okumaya devam edeceğim. 160 küsür bölüm olmuş durumda ve şu an hala devam ediyormuş. Mutlaka ama mutlaka okumalısınız, ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldiii. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz sürükleyici!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi, çizimler de güzel. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı da güzel :D

Final puanı: 5

12 Şubat 2020 Çarşamba

Adam Manfried (Manfried the Man, #1)

Kitap Adı: Adam Manfried
Özgün Adı: Manfried the Man
Kitap Yazarı: Caitlin Major & Kelly Bastow
Çeviren: Tuğçe Nida Gökırmak
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 224
Baskı Yılı: 2020


Adam Manfried, çooook tatlı bir çizgiroman. Kedilerin insan gibi yaşadığı ve insanları evcil hayvan olarak beslediği bir dünyadayız :D Steve Kedioğlu da Manfried adını verdiği bir insan besliyor. İşleri pek yolunda gitmiyor, pek sosyal biri de değil. O yüzden hayatındaki en önemli şey Manfried. Ama bir gün dikkatsizliği sebebiyle Manfried evden kaçıyor. Biz de hem Steve'in hayatına bakıyoruz hem de evcil adamını arama sürecini okuyoruz.


Gerçekten çoook güzeldi. Manfried çizimlerine bayıldım, aşırı tatlı bir evcil adam çizmişler cidden :D Özellikle evcil hayvanı olanların kesinlikle okuması gerekiyor bence, çok keyif alacağınıza eminim. İkinci kitabı da en yakın zamanda gelir umarım. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldiii. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çizgi roman zaten, tek oturuşta biter.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi, çizimleri de çok beğendim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaaani :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok tatlı :D

Final puanı: 5

9 Şubat 2020 Pazar

Ateş Böceklerinin Işığı

Kitap Adı: Ateş Böceklerinin Işığı
Özgün Adı: The Light of the Fireflies
Kitap Yazarı: Paul Pen
Çeviren: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Baskı Yılı: 2018


Ateş Böceklerinin Işığı'nı Eda'da görmüştüm, o çok beğendiğini ve sonunda çok şaşırdığını söylemişti. Ben de bunun üzerine çok merak edip almıştım kitabı. Yani beni öyle çok şaşırtamadı, dolayısıyla bir "ters köşe" kitabı olamadı benim için ama gerçekten güzel bir kitaptı.

Küçük bir çocuk, bodrumda ailesiyle birlikte yaşıyor. Orada doğmuş, bodrumun dışarısında başka bir dünya olmadığını düşünüyor. Anne babası, ablası, abisi ve büyükannesiyle birlikte yaşıyorlar. Hiçkimse dışarı çıkmıyor, tamamen izole bir dünya. Hiç güneş ışığı da göremedikleri içn vitamin falan alıyorlar. 


Hikaye böyle başlıyor ve biz de küçük çocukla birlikte sorgulamaya başlıyoruz. Abisi bir garip davranıyor, ablasının suratından maske var ve çocuğun yanında asla çıkarmıyor. Anne babası ve büyükannesinin yüzleri yanmış. Ara sıra olayların öncesine giderek bu ailede neler oldu, neden bu bodrumdalar falan gibi sorulara cevaplar buluyoruz parça parça.

Gerçekten çok ilginç bir hikayeydi. Bazı kısımlar rahatsız ediciydi hatta, ne kadar patolojik bir aile diye düşündüm. Ama okumanızı tavsiye ediyorum, daha önce böyle bir kurgu okumadığınıza emin olabilirsiniz :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Çok ilginç bir hikayeydi gerçekten.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcıydı bence. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil :D

Final puanı: 4.1