2 Ocak 2016 Cumartesi

Hayalet Tugay (Old Man's War, #2)

Kitap Adı: Hayalet Tugay
Özgün Adı: The Ghost Brigades
Kitap Yazarı: John Scalzi
Çeviren: Cihan Karamancı
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 321
Baskı Yılı: 2012


Hayalet Tugay, okuyup da bayıldığım ve bunu defalarca dile getirdiğim Yaşlı Adamın Savaşı'nın ikinci kitabı. Maalesef bununla ilgili aynı duyguları paylaşamıyorum.

Kitabı beğendim. Ama 1) İlk kitabı çok uzun zaman önce okuduğum için neler olduğunu hatırlayamadım ve serinin içinde giremedim. 2) Bu kitap zaten ilkinin devamı değildi :D

İlk kitapta bahsi geçen ve aslında ölülerden oluştuğunu bildiğimiz Hayalet Tugay'ı anlatıyor bu kitap. Aslında hani seri devamı değil de yan kitap gibi çıksaymış daha güzel olabilirmiş. Çünkü kitabın başlarında bu ilk kitabın devamı mı, ilk kitapta bu karakterler yoktu ki, biz neredeyiz falan dedim sıkça :D



Yine de güzel bir kitaptı. Şöyle ki, uzay tamamen kolonileşmiş. Yüzlerce gezegen, güneş, yıldızlar, uydular, aylar falan. Her yerde koloniler var. Ve yalnızca insanlar da değil. Yine onlarca akıllı yaşam formları. O kadar geniş bir evren var ki. Yazar üşenmemiş hepsini kurgulamış. Karşınıza yeni bir canlı ırkı çıktığında bunun detaylı betimlemesini, ırkın tarihini, yaşam şekillerini falan görebiliyorsunuz. Bu anlamda yazarı gerçekten tebrik etmek lazım.

Kitabın sonunda çok eğlenceli bir teşekkür notu var. Yazar bu kitapta kullandığı bazı ögeleri, diğer bilimkurgu kitaplarında gördüğünü ve "Ne kadar harika bir şey. Sanırım bunu çalacağım." dediğini söylüyor :D O kitapların hepsini tabi ki okuma listeme ekledim. Ama maalesef hiçbiri Türkçeye çevrilmemiş. (Bu arada tabii ki ben de yazar gibi zihin nakli fikrine hayran oldum, ben olsam ben de çalardım :D)


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Dediğim gibi müthiş geniş bir kurgu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Güzeldi.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri çok güzel. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel ya. 

Final puanı: 4,55

3 yorum:

  1. just follow your blog <3
    www.beautyisallaround6.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar blogunuzu takibe geldim bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar blogunuzu takibe geldim bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil