29 Ocak 2016 Cuma

Cadı Avcısı (The Witch Hunter, #1)

Kitap Adı: Cadı Avcısı
Özgün Adı: The Witch Hunter
Kitap Yazarı: Virginia Boecker
Çeviren: Onur Özkan
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2016


Cadı Avcısı, Yabancı'dan çıktığını gördüğümde deliye döndüğüm bir kitaptı. Çünkü şeffaf ceket yapmışlar ve tek kelimeyle HARİKA! Gerekten Yabancı, baskı konusunda diğer yayınevlerine göre açık ara önde. Her kitapta daha güzel şeyler yapmayı başarıyorlar.

Ancak kitap benim beklentilerimi karşılayamadı maalesef. Yani işte kendisinden hiçbir şey beklenmeyen kızın kritik yerlere gelmesi, beklenmeyen ihanetler, can düşmanla kanki olma, uyuz kızın aslında kötü bir çocukluk geçirdiğini ve ondan böyle davrandığını öğrenme, inanılmaz gereksiz ve aptalca fedakarlıklar falan filan. Çok fazla klişe var :D 

Konudan bahsedeyim biraz: 16. yüzyıldayız, kitabın sonlarına doğru tam tarih veriliyor, 1558 :D Aslında cadılık falan daha önce kullanılırken bir cadının büyüyle başlattığı veba salgını nedeniyle kral dahil milyonlarca insan ölüyor. Daha sonra da işte cadılık ilişkili her şey yasaklanıyor, yakalanan cadılar meydanlarda yakılıyor. Hatta kahinlikle ilişkilendirilebileceği için astrolojiyle ilgilenmek, yıldızların yerini bilmek falan bile yasak. 

Bir de işte bu cadıları tutuklamak için Cadı Avcıları eğitiliyor. Elizabeth de bunlardan biri. Avcı ekibindeki tek kadın. Yaşı da 14-15 falandı herhalde. Daha sonra tabii ki başına bir şeyler geliyor falan, onları okuyoruz. 



Kitap kötü değil. Ne kadar sıkıcı, hiç ilerlemiyor, on dakika aynı sayfayı okuyorum falan hiç değil. Aksine oldukça akıcı. Dün 200 sayfa okuyarak bitirdim kitabı. Ama kitap heyecanlı değil. Kurgu sizi içine almıyor, biraz sonra ne olacak merak ettirmiyor. Hani bazı kitapları okurken her sayfasını hayranlıkla okursunuz ya, bu kitap öyle değil işte. Okuyorsunuz, tamam akıyor falan ama okurken "haa öyle miymiş" falan deyip devam ediyorsunuz yani :D 

Bazı kitaplarda bana böyle oluyor. Kitabı öyle dümdüz okuyup bitiriyorum. Hiçbir şey hissetmiyorum. Bu kitap da öyle oldu. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalamaydı benim için. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Akıcılığa lafım yok :D Ama işte bu sizi içine almama konusu sürükleyicilik oluyor sanırım. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri güzel, baskı zaten harika. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak ÇOK GÜZEL. 

Final puanı: 3,4

10 yorum:

  1. Acaba hangi tarafı tutsak? Cadıların mı avcılarının mı? :D
    D&R'da çıktığı ilk gün gördüğüm ve almak istediğim bir kitaptı ama alamadım daha :*

    YanıtlaSil
  2. İlk kitap mı çıktı filmi mi filme göre mi uyarlandı kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son cadı avcısı varya hem kitabin arkasında sinematografik anlatım diyor

      Sil
    2. O film ile kitabın alakası yok.

      Sil
    3. O film ile kitabın alakası yok.

      Sil