2 Haziran 2017 Cuma

Extropia: Mind Game

Kitap Adı: Extropia: Mind Game
Kitap Yazarı: Robin Bootle
Yayınevi: Troubador Publishing

Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2017


Sevgili yazar Robin Bootle bana Goodreads'den ulaşıp kitabı okumak istersem gönderebileceğini söylemişti ve e-kitap olarak iletti. Kendimi bir önemli hissettim :D Konusunu okuyunca çok merak ettim zaten, o yüzden pek bekletmeden Mayıs ayınının İngilizce kitabı olarak okudum.

Kitap bize bir sanal gerçeklik oyununu anlatıyor. Aslında tam olarak oyun da değil. Bir sanal gerçeklik dünyası. Kitapta sanal gerçeklikten de öte, zihnin başka bir yere aktarılması olarak tanımlanıyor. Edward'ın babası tarafından geliştiriliyor bu "dünya". Ve büyük bir şirket tarafından satın alınmak isteniyor.



O ara bir şeyler oluyor ve bu sanal gerçekliğin denenmesi sırasında Edward'ın babası ve erkek kardeşi hayatını kaybediyor. Sonra Edward bir şeyler öğreniyor ve oyunun içine girerek gerçeklerin peşine düşüyor. Oyundaki sanal gerçekliğin beklediğinden çok farklı olduğunu görüyor. Oyundaki yapay zekalar çok farklı. 

Sanal gerçeklik ve yapay zeka iki favori konum. Böyle kitapları okumayı gerçekten seviyorum. Bu kitabın da Başlat gibi, Erebos gibi bir tadı vardı. Çok favorim olamadı, çok aşırı heyecanlandıramadı beni. Ama güzel kitaptı. Mart 2017'de basılmış, daha çok yeni. O yüzden çevrilir mi, ne zaman çevrilir hiç bilemiyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Ortalamaydı. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 3/5
Akıcı sayılabilir. 

Baskı kalitesi (%5): 5/5
E-book olarak okudum ama edisyonunda falan bir problem yoktu. 

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak da ortalama bence :D 

Final puanı: 3,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder