7 Haziran 2017 Çarşamba

Tehlikeli Kızlar

Kitap Adı: Tehlikeli Kızlar
Özgün Adı: Dangerous Girls
Kitap Yazarı: 
Abigail Haas
Çeviren: Burcu Karatepe

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 343
Baskı Yılı: 2017

Tehlikeli Kızlar İNANILMAZDI! HA-Rİ-KAY-DI! The Guardian, "Eğer birden fazla kez aklınızı başınızdan alacak bir kitap arıyorsanız, bir kitapçıya gidin ve Tehlikeli Kızlar'ı alın." demiş. Hay ağzını öpeyim Guardian :D 

Uzun zamandır beni bu kadar çılgına çeviren bir şey okumamıştım ya! Şu kapağa, şu isme bakınca asla böyle bir şey tahmin etmezdim. Ama çok çok çok iyiydi!

Bir grup genç, lise mezuniyetlerine çok az kalmışken ufak bir tatile çıkıyorlar. Ancak tatil sırasında, Elise odasında tam 13 kez bıçaklanmış şekilde vahşice öldürülmüş olarak bulunuyor. Tabii tüm arkadaşları şüpheli olarak defalarca sorgulanıyorlar. Daha sonra hepsinin suçlamaları düşüyor, Anna hariç.

Anna, en yakın arkadaşı Elise'i öldürmekle suçlanıyor ve kaçma tehlikesi olduğu gerekçesiyle de davaya kadar hapishaneye konuyor. Biz de hem olayın öncesini hem de duruşma sahnelerini okuyoruz.

Duruşmalar çok heyecanlı geçiyor, olay da çok güzel. O yüzden kitap beni en başından yakalamıştı zaten. Nasıl çözülecek, katil kim diye deliye dönerek okudum kitabı. Son 30 sayfaya girdiğimde "yazar tüm olayları çözmeden bırakırsa bütün kitap çöp olur." diye düşünmüştüm. AMA SONRA BİR ŞEYLER OLDU. Öyle bir şeyler oldu ki, kendime şaşkınlıklardan şaşkınlık beğendim. Ve yazar bunu o kadar güzel bir şekilde vermişti ki, aslında hiçbir şey öyle olmayabilir de. Yani ipuçlarını size gösteriyor ve sonra kaçıyor. Onları birleştirmek, istediğiniz gibi yorumlayıp sonuca varmak size kalmış.

Olaylar olup bittiğinde, karakterlerden biri bir sahnede "Ben kazandım." diyor. Ama bunu o kadar psikopatça bir soğukkanlılıkla söylüyor ki içiniz ürperiyor!

Bu kitabı okuyun. Bu güne kadar herhangi bir kitap önerimden azıcık bile memnun kaldıysanız BU KİTABI OKUYUN :D

Bu arada yazarı yakın kadraja aldım, artık yazdığı her kitabı okumayı planlıyorum. Bir de "Dangerous Boys" isimli bir kitabı varmış. Bununla ilişkisi nedir falan hiç bilemiyorum ama bulabilirsem en kısa zamanda onu da okuyacağım!

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
İNANILMAZDI!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok çok akıcıydı!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Dangerous Girls!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı rezalet bence ama bu kitaba tam puan vermek istiyorum :D


Final puanı: 5

3 yorum:

  1. Okuma listemdeydi ancak okuyup okumama konusunda kararsızdım. Yorumunu okuduktan sonra başladım ve şimdi bitirdim. Aman yarabbi o neydi öyle... Hala şoktayım!!!

    YanıtlaSil
  2. Kitabı yeni bitirdim.Sonunu anladığıma her ne kadar emin olsamda bir miktar yanlış anlamış olma isteğiyle birkaç blog dolaştım. Şaşkınım gerçekten ve şunu söylemeden edemeyeceğim kitapta en çok üzüldğüm kişi Lee karakteri şu anda :O

    YanıtlaSil