26 Mayıs 2017 Cuma

Doktor Moreau'nun Adası

Kitap Adı: Doktor Moreau'nun Adası
Özgün Adı: The Island of Doctor Moreau
Kitap Yazarı: H.G. Wells
Çeviren: Ali Kaftan

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 197
Baskı Yılı: 2016

Yine 100 yıl önce okuyup da yorumunu giremediğim bir kitap (21 gün) :D Doktor Moreau'nun Adası, İthaki'nin hayran olduğum "Bilimkurgu Klasikleri" serisinin altıncı kitabı. 

Edward Prendick isimli bir adamın başından geçen olayları anlatıyor kitap. Bir gemide yolculuk yaparken gemi kaza yapıyor ve kendisi kazadan sağ çıkan tek isim oluyor. Daha sonra başka bir gemi tarafından kurtarılıyor ve bir adaya getiriliyor. Burada Doktor Moreau ile tanışıyor. Bu doktorun canlı hayvanlar ile çeşitli deneyler yaptığını görüyor. Ama bu deneyler öyle çok etik şeyler değil. Bu adada geçirdiği günleri ve neler döndüğünü keşfetmesini okuyoruz biz de.



İthaki çok güzel bir baskı yapmış yine kitap için. Bilimkurgu serisi gerçekten çok güzel, hepsini almak istiyorum! :D Bu kitaba da Margaret Atwood'un sunuş yazısını eklemişler. 

Kitabı daha çok beğenmek isterdim ama bilmiyorum, okurken sıkıldım. Çok kalın da değil aslında ama yine de sıkıldım :D Wells baba bilimkurgu yazarlarındandır, o yüzden sorun bende biliyorum :D Ama durum bu yani :D 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Yani idare ederdi benim için :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Dediğim gibi, sıkıldım :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri ve baskıya lafım yok, harika!

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Enteresan bir kapak :D

Final puanı: 3,35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder