15 Mayıs 2015 Cuma

Yabancı (Alinated, #1)

 Uzaylılar insanlarla iki yıl önce bağlantı kurdu.

Kitap Adı: Yabancı
Özgün Adı: Alinated

Kitap Yazarı: Melissa Landers
Çeviren: Demet Orhan
Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 423
Baskı Yılı: 2014


Bu benim ilk young-adult kitabım heralde. Emin olamıyorum çünkü kitap türlerini çok ayırt edebilen biri değilim :D The 100 ya da Evrenin Ötesi falan young-adult sayılmaz di mi? :D Neyse, hem young-adult olduğu için hem de lisede falan geçiyor diye duyduğum için beklentim çok düşük düzeydeydi. Ama kitabı beğendim, yani beklediğimden daha çok beğendim. 

Kitabın içinde uzaylı varsa o kitabı severim zaten ben. Yazar yabancıda uzaylıları çok farklı işlemiş aslında :D Çünkü kitapta başka bir gezegende yaşayan uzaylılarla kontak kurulmuş zamanında. Şimdi de iki tür arasında ittifak yapılması için öğrenci değişim programı uygulanıyor. Öncelikle onlardan bir çocuk, yani Aelyx bir yıl kalmak için bize geliyor. Sonra da bizden biri, yani Cara L'eihr gezegenine gidecek. Bomba değil mi :D

Uzaylı kitaplarını seviyor olmamın bir nedeni de aslında şu. Kendi türümüzü farklı bir akıllı yaşam formunun gözünden görme fırsatı veriyor bize. Ben bunu çok seviyorum. Üremeyi kontrol altına almış, bunu duygusal boyutlardan tamamen soyutlamış bir türe bizim ilişkilerimiz çok garip geliyor mesela :D 



Aslında benim planım kitabı bu akşam bitirip yazısını da yarın girmekti. Ama son yüz sayfaya girince kitap inanılmaz hareketlendi. Ben de merak ettim, o yüzden oturup bitirdim. Bu aralar okuma hızımdan çok memnunum gerçekten. Yaklaşık 3 günde bir kitap bitiriyorum. Tabii finaller kapıda olduğu için yakında bu hızdan eser kalmayacak, o ayrı konu :D

Ayrıca kitaptaki "dünyaperver"lere uyuz oldum. Manyak mısınız ya insan uzaylıları neden istemez :D Dünya dışı yaşama kesinlikle inanan, hatta çoktan akıllı yaşam formlarıyla temas kurulduğu halde kamuoyuna açıklanmadığını düşünen biri olarak kesinlikle L'eihr fanı olurdum :D

Kitapla ilgili tek sorunum var, o da kapağı. Mis gibi uzaylı kitabına niye ergen kapağı basıyorsunuz :D Gerçekten böyle kapaklar beni kitaptan uzaklaştırıyor. Bilmiyorum yani, kapağı sevenler de olabilir ama bence hiç güzel değil. Kapağını beğenmediğim için bugüne kadar ne kadar güzel kitaplar kaçırdım belki de. Ama Go'nun mıknatıs kapağı olayı kurtarıyor biraz :D

Son olarak kitapta bazı artikelli kelimler görünce acaba yazar Fransız mı diye düşündüm ama değil galiba. Sadece uydurduğu kelimeler Fransızcaya benziyor sanırım :D


Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Uzaylılarla gezegenler arası öğrenci değişim programı. Daha özgün ne olabilir? :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Gayet sürükleyiciydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri de güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Alinated!

Güzel kapak (%5): 2/5 
Tam kitap beş puana doğru gidiyor derken geldik kapağa :D Ben kapağı gerçekten sevmedim, mıknatısın hatrına veriyorum bu puanı :D

Final puanı: 4,85

5 yorum:

  1. konusu ilgimi çekse de kapağından dolayı uzak duruyordum ben de kitaptan. yorumundan sonra kitaba bir şans vermeye karar verdim :D

    YanıtlaSil
  2. Blog keşiften geliyorum izleyicinim :)) bana da beklerim..

    YanıtlaSil
  3. Ömer bey, bu kitabın pdf-ni nereden indire bilirim?

    YanıtlaSil