11 Haziran 2017 Pazar

Güneş Makinesi (Kararma, #1)

Kitap Adı: Güneş Makinesi
Kitap Yazarı: Çağıl Yaman
Yayınevi: Beyaz Baykuş

Sayfa Sayısı: 151
Baskı Yılı: 2015


Cesediniz, dirinizden daha değerliyse nasıl yaşayacaksınız?

Güneş Makinesi bir Türk yazarın elinden çıkmış bir distopya olması sebebiyle ilgimi çekiyordu. Üsste alıntıladığım cümle de beni anında yakaladı :D Birkaç ay önce elime geçmişti, daha fazla bekletmek istemedim.

Bir gün, aniden güneş kararmış. Bilim adamları ilk başta bir güneş tutulması olduğunu zannetmiş ama kısa sürede öyle olmadığı anlaşılmış. Bu olayın neden olduğuna dair kimsenin bir fikri yok, bilim açıklama yapamıyor. Ve güneşin kararmasıyla birlikte, bir bölgedeki insanların vücutlarındaki karbonlar elmasa dönüşmeye başlamış. Böylece, yeni bir insan ırkı oluşmuş: Mücevher insanlar!

Yani güneş ortadan kaybolunca insanlar onun yerini tutacak bir enerji kaynağına ihtiyaç duymuşlar doğal olarak ve bir Güneş Makinesi yapmışlar. Bu makine mücevherler ile çalışıyor. Başlarda insanların yüzüklerini, küpelerini falan toplamışlar ama bu yeterli olmamış tabii. Sonrasında, mücevher insanlar öldüklerinde cesetlerinin Güneş Makinesi'ne bağışlanması devlet tarafından zorunlu hale getirilmiş.


Genel olarak dünya bu şekilde. Biz aslında bu dünyanın içinde bir günden daha az sayılabilecek bir süreyi okuyoruz. Bir terör eylemi gerçekleştirdiği iddiasıyla aranan Serseri ve mücevher insanları heykel gibi toplayıp evinde sergileyen Koleksiyoncu etrafında dönüyor olaylar.

Aslında dünyayı sevdim, güneşin kararması ve mücevher insan fikri çok iyi. Ancak kitapla ilgili bazı sorunlarım var. İlk olarak kitapta çokça imla hatası var. İkinci olarak da bölüm geçişleri ve anlatıcılar konusu. Kitapta birden fazla anlatıcı var ve bazen de geçmişe gidiyor. Ama bölüm başlarında bunların değiştiğine dair hiçbir uyarı, gösterge gibi bir şey yok.

Ve kitapta hiçkimsenin bir adı yok, dolayısıyla ekstra karışıktı yani. Ben de okurken o bölümü kimin anlattığını anlamakta güçlük çektim, geçmişe gittiği bölümleri ise kitabın sonlarına doğru anlayabildim :D Özetle kitaptaki fikirleri ve temeli atılan dünyayı sevdim ama genel olarak kurgu beni çok tatmin edemedi.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Ortalamaydı. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 3/5
Akıcı sayılabilir. 

Baskı kalitesi (%5): 4/5
İmla hatalarını buraya dahil edebilirim sanırım. 

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak da ortalama bence :D 

Final puanı: 3,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder