21 Haziran 2017 Çarşamba

Armada

Kitap Adı: Armada
Kitap Yazarı: Ernest Cline
Yayınevi: Arrow Books

Sayfa Sayısı: 355
Baskı Yılı: 2016


Bilenler bilir, ben Ernest Cline'ı çok severim. Başlat kitabını hayranlıkla okumuştum, çok çok sevmiştim. Armada dilimize çevrilmedi ama bir ara Arkadaş Kitabevi'nde denk gelince almadan duramamıştım :D

Ancak bir haftadır falan okuyorum herhalde. Artık bitsin diye kendimi duvardan duvara vuracaktım :D Bilmiyorum, aslında çok fazla kalın bir kitap da değil. Benim motivasyonum mu yerinde değildi, canım aslında okumak mı istemiyordu, gerçekten bilemiyorum :D Ama kitap bitmedi yani. Akmadı. Gitmedi. :D

Kitap yine bir bilgisayar oyununu anlatıyor. Zack, Armada isimli uzaylı öldürmeli bir oyunun bağımlısı. Başka bilgisayar oyunları da oynamış, Armada'da da epey yüksek bir skoru var. Babasını bebekken kaybetmiş, onun eşyalarını falan buluyor.

Babasının bir teorisi var: Son 30-40 yıldır çıkarılmış bütün filmler, bütün oyunlar, aklınıza gelebilecek her şey, toplumu hazırlamak için bilinçli olarak üretilmiş. Star Wars'lar, Star Trek'ler, bütün o uzay filmleri, bilgisayar oyunları falan. Hepsi. Çünkü yıllar önce uzaylılarla temas sağlanmış ve bir şekilde iki ırk arasında düşmanlık gelişmiş. Ve uzaylılar dünyaya saldırmak üzere hazırlanıyor. Devlet de bilgisayar oyunları aracılığıyla bir anlamda asker yetiştirmeyi hedefliyor.



Sonrası olaylar olaylar işte. Gerisini anlatamayacağım :D Konu çok güzel aslında. Bütün oyunların filmlerin falan toplumu uzaylı istilasına hazırlamak için üretilmesi fikri çok hoşuma gitti. Ama dediğim gibi, kitap akmıyor. BİT-Mİ-YOR :D

Sonlarına doğru iyice sıkılmışken güzel de bir son yaptı aslında. Kitap kötü demiyorum kesinlikle. Benim için doğru zaman değildi belki. O yüzden bu tür konular ilginizi çekiyorsa, özellikle Başlat'ı da okuyup sevdiyseniz bu kitaba da bir şans vermenizi söyleyebilirim.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Fena değildi. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 1/5
Öldüm valla :D

Baskı kalitesi (%5): 4/5
İngilizce kitaplardaki bu saman kağıdı gibi baskıyı sevmiyorum ben ya :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Meh :D 


Final puanı: 2,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder