17 Aralık 2017 Pazar

Sürgün Çocuklar

Kitap Adı: Sürgün Çocuklar
Özgün Adı: Children of Exile
Kitap Yazarı: 
Margaret Peterson Haddix
Çeviren: Selen Ak

Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 307
Baskı Yılı: 2017

Sürgün Çocuklar'ı okumak planlarım arasında yoktu ve kitaba yönelik bir beklentim falan da yoktu. Ama okumaya başlayınca kitap bir anda içine çekti beni. Hayatımda okuduğum en sürükleyici kitaplardan biriydi kesinlikle.

Birkaç günlük bebekken Fredkent isimli bir şehre getirilen ve Fredler olarak bilinen yetişkinler tarafından yetiştirilen Rosi ve kardeşi Bobo etrafında dönüyor olaylar. Bu şehirde Fred anne ve Fred baba olarak isimlendirilen yetişkinler çocukları büyütüyor, eğitim veriyor. 

Ancak bir gün, Rosi yetim olmadıklarını öğreniyor. Fredler tarafından açıklanan bu durum sonrasında çocuklar gerçek ailelerine geri döneceğini öğreniyorlar. Ancak Rosi ve kardeşi gerçek evleri ve ailelerinin beklediği kadar iyi olmadığını fark ediyorlar. Fredler tarafından büyük bir şefkat ve sevgiyle büyütülen çocuklar gerçek ailelerinde neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor.



Dediğim gibi, kitap inanılmaz sürükleyiciydi. Yani kitabın başına oturup 2-3 saat içinde bitirmeniz işten bile değil. Ama sonunu çok sevmediğimi itiraf etmeliyim. Zayıf buldum diyebilirim sanırım. Yani bir anda ortaya öyle bir şey atıp, adeta tür değiştirip bunun arkasını doldurmadan bırakamazsınız ki! Bu şekilde çok ama çok havada kaldı benim açımdan. Buraya keşke bir devamı olsaydı falan yazmıştım aslında ama sonra Goodreads'de bir baktım ki 7 kitaplık bir serinin başlangıç kitabıymış zaten :D Tamam, böyle olunca daha çok sevdim kitabı :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Sonu hariç bayağı güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Dünyanın en akıcı kitaplarından biri kesinlikle :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 4/5
İlgi çekici bir kapak. 

Final puanı: 4,6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder