24 Aralık 2017 Pazar

Karanlık Sular

Kitap Adı: Karanlık Sular
Özgün Adı: Into the Water
Kitap Yazarı: Paula Hawkins
Çeviren: Aslıhan Kuzucan

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2017

Karanlık Sular, bu yıl içinde beni en çok yoran kitaplardan biri oldu herhalde. Ben Trendeki Kız'ı sevmiştim aslında ama bu kitap tam bir fiyaskoydu benim için. Bu "benim için" ifadesini sürekli gözünüzün önünde tutun bu yorumda, çünkü bu kitap Goodreads'de 2017'nin en iyi gerilim kitabı olarak seçildi. Bu kadar insan sevdiyse bir bildikleri vardır diye düşünüyorum :D

Ama kitap benim için tam bir kaostu. Üşenmedim saydım, kitapta tam 12 karaktere ait bölümler var. Bu karakterlerden bazıları hikayeyi kendi anlatırken bazılarını ilahi bakış ile okuyoruz. Yazar bazı karakterleri zaman zaman kısaltma isimlerle anıyor, böylece "biri daha mı çıktı be" falan diye düşünüyoruz. Yetmiyor, kitaptaki zaman da değişiyor, bazen geçmişe gidiyoruz. Olay kasaba gibi bir yerde geçtiği için karakterlerden biri diğerinin kardeşi, öbürkü onunla evli, bu onun babası falan. YAHU NE BU KARMAŞA? :D 



Gerçekten bir kitabı bu kadar karışık hale getirmekle neyi hedeflemiş yazar, en ufak bir fikrim bile yok. Bu durum beni gerçekten boğdu. Ama kitabın yorumlarına baktığımda bazı insanlar bu kadar detaylı bir kurguyu sevmiş. Enteresan :D

Goodreads'de yılın en iyisi seçildiği için cidden merak ediyordum ama bir hayal kırıklığı oldu benim için. Doğrusu neden bitirdiğimi bile bilmiyorum kitabı. Tam yarım bırakmalıktı, beni kendisine bağlayan hiçbir detay yoktu. Ama inadım tuttu, bitirdim işte :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 1/5
Tek kelimeyle kaos :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Bu kadar karışık olunca canım okumak bile istemedi :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Eh, kapak fena değil. 

Final puanı: 1,65

1 yorum:

  1. bende okudum evet dediğiniz gibi biraz karmaşıklık var ama ben yine de beğenmiştim :)))

    YanıtlaSil