6 Aralık 2017 Çarşamba

Kraliçe (Splintered, #1)

Kitap Adı: Kraliçe
Özgün Adı: Splintered
Kitap Yazarı: A. G. Hogward
Çeviren: Onur Kınacı Birler

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 396
Baskı Yılı: 2017

Kraliçe beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Hatta "Keşke almadan önce konusunu falan okusaydım, belki almazdım." diye bile düşündüm bir ara. Çünkü bu kitap Alice Harikalar Diyarı'ndan uyarlanmış ve ben artık bir şeylerin uyarlamasını okumaktan SIKILDIM. Belki Düşler Ülkesi'nden kısa bir süre sonra okuduğum için yanlış zamana denk geldi ama böyle şeyler okumak istemiyorum yani.

Hiçkimse kusura bakmasın, zaten var olan ve başkası biri tarafından yazılmış bir kurguyu alıp onun üzerinden kitap yazmak özgün bir şeyler oluşturamadığınızı gösterir benim gözümde. Lewis Carroll yıllar önce Alice'i yazmış, Harikalar Diyarı'nı yaratmış zaten. Hadi ben de bir karakter yazayım, Alice'in bilmem kaçıncı kuşak torunu olsun, Harikalar Diyarı'na geri dönsün falan deyince alkışlamamız mı gerekiyordu :D


Gerçekten hoşlanmadım kitaptan. Hızlıca okuyup bitirmemin tek sebebi İstanbul'a gidiş ve dönüş zamanımda okumamdı. Havaalanına gidip dönerken, uçaktayken falan okumuş oldum. Kapağı falan çok güzel diye almıştım, hala beğeniyorum ama dediğim gibi kitap hayal kırıklığı benim için. 

Bir de bunlar yetmezmiş gibi iki erkek arasında kalan kafası karışık kız, hiç olmayacak zamanda canavarlardan kaçarken falan birbirine aşık olduğunu fark edip bunu itiraf etmeye karar veren romantik ikililer, bir an duygu seline kapılıp öpüştükten sonra "ya aslında öyle değildi" tripleri falan okumak da ekstra baydı beni :D

Kitabın sonunda kitap metninin on sekizinci yüzyılda tasarlanmış özel bir yazı fontuyla yazıldığını söylüyor ama ben bildiğimiz Times New Roman görüyorum. Pegasus bu fontu gerçekten kullanmamış mı yoksa ben mi bir şey kaçırıyorum onu da anlayamadım :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 1/5
Özgün bir konu yok ortada. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Hızlı okunuyordu ama bu kitap çok sürükleyiciydi, meraktan öldüm falan değil yani. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Kraliçe ne mana :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Bir kapağını sevebildim zaten :D 

Final puanı: 2,2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder