3 Ağustos 2016 Çarşamba

Program (The Program, #1)

Kitap Adı: Program
Özgün Adı: The Program
Kitap Yazarı: Suzanne Young
Çeviren: İrem Özdemir
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 398
Baskı Yılı: 2016


Program'a bir tür distopya diyebiliriz sanırım. Amerika'da bir tür intihar salgını başlıyor. Her üç gençten birisi intihar ediyor. Ama bu salgının sebebi bilinmiyor, sanki bir gecede yüzlerce insan intihar etmeye karar vermiş gibi. Ayrıca bu salgın sadece gençler arasında, yetişkinler bundan etkilenmiyor. Bu salgının önüne geçilmek için de "Program" başlatılıyor. İntihar riski taşıyan gençler programa alınarak onları etkileyen, intihara götüren anıları siliniyor.

Böyle ilginç bir konusu var işte. Konu olarak bayıldığımı söylememe gerek yok herhalde? :D Biz kitabı Sloane'in ağzından okuyoruz. Program herkesi izlediği ve en ufak bir risk gördükleri kişiyi işaretleyerek kliniğe götürdükleri için Sloane duygularını sürekli gizlemeye çalışıyor. Çünkü programa giren insanlar depresyonlarıyla birlikte anılarını da kaybediyor, boş bir sayfa gibi dönüyorlar programdan. Sloane ve erkek arkadaşı James'in başından geçenleri ve tabii ki bir miktar başkaldırıyı da okuyoruz :D 



Kitap inanılmaz akıcı. 400 sayfalık kitabı 2 günde bitirdim yine :D Cidden çok iyi gidiyordu ama açıkçası okurken "ee yani bunu okuyoruz da nereye gidecek bu işler" diye düşündüm. Pek yüksek bir puan vermeyi düşünmüyordum kitaba. O sona kadar. Aman Allahım! Öyle bir son yaptı ki şoklar içinde kaldım :D Kitabı kapayıp hemen o an ikinci kitabı indirdim. Türkçeye çevrilmesini asla bekleyemem :D Cursed Child'dan hemen sonra okumayı planlıyorum.

Cidden çok ilginçti. Neden, nasıl gibi bir sürü soru bırakarak bitti kitap benim için. O yüzden neler döndüğünü kısa sürede öğrenmem lazım. 

Bu arada Suzanne Young ismi çok tanıdık geliyor ama Goodreads'de baktığımda başka kitabı da yok yazarın. Kimle karıştırıyorum acaba? :D

Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Sonuyla mahvetti beni :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
The Program.

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kızın tipine uyuz oldum ama ön kapakta gözükmüyor neyse ki :D 

Final puanı: 5

2 yorum:

  1. Yazari Suzanne Collins'le karistiriyor olabilirmisin? :)

    YanıtlaSil
  2. Suzanne Collins ile karıştırıyor olabilirsin :)

    YanıtlaSil