17 Ağustos 2016 Çarşamba

Anarşi

Kitap Adı: Anarşi
Özgün Adı: Anarchy
Kitap Yazarı: Megan De Vos
Çeviren: Elif Subaş & Tuba Özkat
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 351
Baskı Yılı: 2016


Anarşi için birkaç ay önce bir kesenin içinde puzzle parçaları, ufak bir harita ve bir bileklik geldiğinden beri meraklı bir bekleyiş içindeydim. Çünkü Martı ve inanılmaz sunumları! :D Yakın zamanda kitap da elime geçince daha çok bekletmeden okuyayım dedim.

Öncelikle şunu söylemeliyim, kitap boyunca "Bu kitap başka bir şeylere benziyor." hissi hakimdi. Dünya öyle, karakterler öyle, olaylar öyle. Kitabı özgün kılan hiçbir şey göremedim ben. Her distopyada gördüğümüz klasik ögeler vardı yalnızca.

Sonunda bir bomba yapsa bari dedim ama o da olmadı. Yani düşünüyorum, mantıken seri yazan bir yazarın kitapların sonunu kritik yerlerde bitirmesi gerekmez mi? Biz de heyecanlanalım, çıkması için sabırsızlanalım değil mi? Bu kitap gördüğüm en sıradan, en olaysız sonlardan birine sahipti. Yazarın aklında ne var gerçekten bilmiyorum :D Kitap boyunca olay yoktu zaten, bari sona koysaydı :D



Konuda da hiçbir espri yok. Devletler savaşmış falan, kaynaklar tükenmiş, bir sürü insan ölmüş. Kalanlar kamp halinde falan yaşıyor. Bizim okuduğumuz kamptaki Hayden da kampın lideri işte. Düşman kızına aşık oluyor, ara sıra diğer kamplara baskın yapıyorlar falan filan. Heyecanlandıracak hiçbir şey yok cidden :D

Böyle yani. Okunur mu, okunur. Sıkıcı değil, kolayca okunuyor ve çabuk bitiyor. Belki hiç distopya okumadıysanız çok sevebilirsiniz bile. Ama ben o kadar güzel distopyalar okuduktan sonra bu kitap kendi türü içinde çok zayıf kaldı benim gözümde. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Dediğim gibi, özgün hiçbir şey yok. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı kitap, çabuk bitiyor.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Çeviride birkaç şeye takıldım ya :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Anarşi!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Dış kapağı eh ama cildine kitaptan bir alıntı işlemişler ve ben buna bayıldım!

Final puanı: 3,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder