26 Ağustos 2016 Cuma

Parazit (Disruption, #1)

Kitap Adı: Parazit
Özgün Adı: Disruption
Kitap Yazarı: Jessica Shirvington
Çeviren: Aslı Tümerkan
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 362
Baskı Yılı: 2016


Parazit, son zamanlarda Yabancı'nın en çok merak edilen kitaplarından biri sanırım. Benim de pençelerimden kurtulamadı tabii ki, hemen okudum :D Arkasındaki şu kısacık yazıyı görünce deli gibi merak etmiştim:

Ya bir mikroçip mükemmel eşinizi bulabilseydi? Peki ya, bu mikroçip size ve sevdiklerinize karşı kullanılabilseydi?

Bir distopya okuyacağım için heyecanlandım çünkü uzun zamandır güzel bir distopya okumamıştım sanırım. Biraz konusunu anlatayım. M-Corp adlı bir şirket M-Bant isimli bir şey üretmiş. Bu bant kolunuzda yapışık duruyor. Kalp atışınızı, tansiyonunuzu ölçmekten tutun, kimlik saptamak, araç kullanmak, ödeme yapmak gibi her iş için kullanılıyor. Hatta eş bulmak için de! 



Hikayeyi okuduğumuz zamandan 9 yıl önce Amerika hükümeti, güvenliği sağlamak için Bireysel Kimlik Saptama Yasası kapsamında M-Bant takmayı zorunlu hale getiriyor. 18 yaşının üzerindeki her vatandaş için eş bulma olayı da aktif hale getiriliyor ve feromonlar sayesinde çevrenizdeki insanlarla uyumunuzu görüyorsunuz. 

Ama tabii ki sistemde uyumsuzlar da var. Bu insanlar hiç kimseyle olumlu değerlendirme alamıyor. Ancak yasalara göre bir ayda dörtten fazla olumsuz değerlendirme alamazsınız. Alırsanız "Neg" olarak damgalanıyor ve toplumdan soyutlanarak rehabilitasyon merkezlerine gönderiliyorsunuz. 

Ana karakterimiz Maggie'nin babası da bir Neg ve Maggie yıllardır onu bulmak için plan yapıyor. İşte biz de bu distopik dünyada Maggie'nin yaptıklarını okuyoruz.

Dünyayı sevdim. Çip fikri çok iyi. Kitabın sonunda da şaşırtıcı şeyler oldu. Hatta ikinci kitabı indirdim, bugün ona başlayacağım sanırım. Ancak düşününce kitap favorilerime girdi diyemiyorum. O his gelmedi yine :D

Ama kitaba mutlaka göz atmanızı öneriyorum, bence siz de seveceksiniz. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Akıcıydı kitap.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Parazit, kitabın içinden seçilmiş ama yine de özgün isim değil :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Farklı bir kapağı var.  

Final puanı: 4,1

3 yorum:

  1. merhaba yorumunu çok beğendim. ve seni takip ediyorum.
    bende kitap yorumluyorum blogumu ziyaret edersen sevinirim.
    http://kitapdosyasi.blogspot.com.tr/
    iyi günler

    YanıtlaSil
  2. Kitapları nasıl ve nereden indiriyorsun? E-book mu yoksa başka bir yolu da var mı?

    YanıtlaSil
  3. Devam kitabının ismi ne acaba?

    YanıtlaSil