8 Ağustos 2016 Pazartesi

Dışarıda Neler Oluyor? - Sonsuz Boşluk

Kitap Adı: Dışarıda Neler Oluyor? - Sonsuz Boşluk
Özgün Adı: Out of this World
Kitap Yazarı: Clive Gifford
Çeviren: ?
Yayınevi: Genç Timaş
Sayfa Sayısı: 128
Baskı Yılı: 2016


Bir tatlış bilim kitabıyla daha karşınızdayım, böyle üst üste güzel denk geldi :D Bu Timaş'ın yeni çıkan kitabı, sıcak sıcak elime ulaştı :D Ciltli basmışlar ve iyi ki de öyle yapmışlar çünkü çok güzel olmuş. Kapağına da bayıldım.

Bu kez konu uzay. Kitapta Dünya ve Güneş'in yapısı, gezegenler ve özellikleri, Güneş Sistemi, Samanyolu, uzay yolculukları, uydular, roket bilimi, büyük patlama gibi pek çok konu var. Yine tüm bu konuları gayet basit bir dille ve çizimlerle destekleyerek anlatmışlar. 

Ben yine okurken çok keyif aldım. Bu konular zaten yine hayranlıkla takip etmeye çalıştığım konulardan. O yüzden kitabı çok beğendim. Bence ortaokul, hatta duruma göre ilkokul seviyesindeki çocuklar bile okuyabilir. Saçmasapan oyuncaklar almak yerine böyle bir hediye çok daha anlamlı olur diye düşünüyorum. 



Timaş son zamanlarda güzel çıkışlar yapan yayınevlerinden bir tanesi. Normalde pek bana hitap eden kitaplar çıkarmazlar, daha çok tarih kitabı falan basıyorlardı. Ancak Genç Timaş'ın da ortaya çıkmasıyla cidden güzel kitaplar çıkarmaya başladılar. İçimdeki Müzik, Babil Taşı bunlardan sadece birkaçı. O yüzden yayın repertuarlarını genişletmelerinden oldukça memnunum. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
En sevdiğim konular, kolay ve keyifli bir dille anlatılmıştı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı, zaten kısacık bir kitap. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Kitabın bir kez daha gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü yazım hataları var ve bazı görseller yazıların bir kısmını kapatacak şekilde duruyordu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağına BAYILDIM! 

Final puanı: 3,6

3 yorum:

  1. Benim de üzerine düştüğüm bir konu diğer her şey bir kenara diyebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Uzay benimde çok ilgimi çeken bir konu. Karadelikler, buyuk patlama vs. O yüzden bu kitabı yutar gibi okuyacağımdan eminim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil