11 Ocak 2020 Cumartesi

Su (Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları, #1)

Kitap Adı: Su
Kitap Yazarı: Buket Uzuner
Yayınevi: Everest Yayınları

Sayfa Sayısı: 329
Baskı Yılı: 2012

Buket Uzuner, hiç sevdiğim ve ilgilendiğim bir yazar değildir normalde. Daha önce Kumral Ada Mavi Tuna'yı okumayı deneyip yarım bırakmıştım. Sebebini tam olarak hatırlayamıyorum ama sıkılmıştım ve ilgimi çekmemişti büyük ihtimalle. Atiye'yi izleyene kadar Su'yun da varlığın haberdar dahi değildim ama sonra hem yayınevinin hem de yazarın açıklama yaptığını gördüm, kitap karakterlerinin diziyle alakası yoktur falan diye. Ben de dedim madem açıklama yapmayı gerektirecek kadar benzerlik görülmüş dizi ile arasında, alıp okuyayım şu kitabı.

İlk olarak yazar ve yayınevi niye üstlerine alınıp böyle bir açıklama yapmaya ihtiyaç duydular bilmiyorum ama kitap ve dizinin alakası bile yok :D Her mistik kurguda beyaz saçlı otantik giyimli garip yaşlı kadınlar olur zaten, çok dert miydi yani bu? :D Su, Defne Kaman'ın hikayesini anlatıyor. Daha sosyetik anne ve ablasının tam tersi bir çocuk olmuş Defne her zaman. Dolayısıyla annesiyle pek anlaşamamış, anneannesi ve dedesi tarafından büyütülmüş. İkisi de Şaman geleneklerine sıkıca bağlı insanlar, dolayısıyla dört elementle ilgili, doğayla ilgili falan şeyleri öğreterek büyütmüşler Defne'yi.


Defen bir gün bir anda ortadan kayboluyor. Vapura binerken görülüyor en son, bir daha hiçbir yerde yok. Vapurdan da inmiyor, vapurun içinde de bulunamıyor. Onu arama çalışmalarına bir şekilde komiser Ümit de katılıyor. İşin içine Kutadgu Bilig falan da giriyor, biz de işte Şamanlık'la ilgili bir şeyler okurken Defne'nin nerede olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz.

Birincisi kitabı okurken ÇOK sıkıldım, ikincisi yazarın kaleminden tam anlamıyla nefret ettim. Gerçekten başka bir sıfat bulmaya çalışıyorum ama yazarın dili tam olarak itici. Diyaloglar inanılmaz yapay, gerçekten rahatsız edici derecede yapay. Bir de araya girip ben bu hikayenin anlatıcısıyım falan diye kurguyu bölüp anlamsız şeyler söylediği kısımlar yok mu... :D Serinin devamına dair bir gram bile merakımın olmadığını söylememe gerek yok herhalde bu kadar şeyden sonra :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 1/5
Şamanizm konusu çok ilgi çekici olabilirdi başka birinin elinde ama burada kılımı bile kıpırdatmadı :D

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 1/5
O yapaylık her şeyi öldürüyor :D

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Kindle'dan okudum ben, o yüzden bir sorun yoktu. 

Güzel kapak (%5): 3/5
Yaaani :D 

Final puanı: 1.3

1 yorum:

  1. Akıcılık yoksa ben almıyım :) Listeye giremedi :) Teşekkürler inceleme için :)

    YanıtlaSil