21 Ocak 2020 Salı

Damızlık Kızın Öyküsü

Kitap Adı: Damızlık Kızın Öyküsü
Özgün Adı: The Handmaid's Tale
Kitap Yazarı: Margaret Atwood & Renée Nault
Çeviren: Özcan Kabakçıoğlu & Sevinç Altınçekiç
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2019


Damızlık Kızın Öyküsü'nü çooook uzun zamandır okumak istiyordum. Kendisi çok önemli bir eserdir, burada bahsetmeye gerek yok zaten. Ama bana ağır gelir diye biraz çekiniyordum sanırım, dizisini de bir bölüm izleyip bırakmıştım. Neden hatırlamıyorum ama biraz yavaş ilerliyor diye galiba. Sonra Doğan Kitap çizgi roman versiyonunu çıkardı, ben de fırsat bu fırsat deyip sonunda okudum! Feminizmle ilgileniyorum deyip bugüne kadar okumamış olmak benim ayıbım zaten. 

Ben hep derim, distopyalarda yüzüme çarpan sert şeyler okumayı severim diye. Damızlık Kızın Öyküsü distopya türünün bir numarası falan herhalde. Ve gerçekten çok sert bir evren yaratmış yazar. Doğurganlığın çok azaldığı bir dünyadayız. Tamamen erkek egemen bir yönetimde, bazı kadınlar tam olarak damızlık hayvan gibi kullanılıyor. Tek görevleri çocuk dünyaya getirmek. Bunun için zengin ailelere tayin ediliyorlar. 


Erkeğin damızlık kızla ilişkiye girdiği sırada eşinin de yatakta olup kızı tutması falan... Hem dizide hem de çizgi romanda vardı bu sahne ve gerçekten en çarpıcı olaylardan biri. Ben genel olarak çok etkilendim kurgudan, çizimler de çok güzeldi. Önce çizgi romanla başlamak da çok iyi oldu benim açımdan, böylece özet olarak konuyu görmüş oldum ve çok ilgimi çekti. O yüzden kitabı da en kısa sürede okumak istiyorum, hatta bu akşam diziye de tekrar başlayayım diye düşündüm.

Ben bu şekilde önce çizgiromanını okuma taktiğini klasikler için de kullanıyorum ve çok faydalı buluyorum, o yüzden size de tavsiye ederim :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi gerçekten. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çizgi roman olduğu için gayet akıcı bir şekilde ilerliyor zaten. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu, çizimler ve baskı çok iyiydi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
E zaten :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Yani kapak fena değil. :D

Final puanı: 4.95

1 yorum:

  1. Diziyi inanılmaz merak ediyordum ama Netflix e gelmediği için izleyememiştim :( Kitabıda merak ettim sanırım alıp okuyacağım, teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil