28 Ekim 2018 Pazar

Zaman Sıçraması (The Chronos Files, #1)

Kitap Adı: Zaman Sıçraması
Özgün Adı: Time's Twisted Arrow
Kitap Yazarı: Rysa Walker
Çeviren: Merve Doğruer

Yayınevi: Hep Kitap
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2017

Zaman yolculuğu, zaman çizgisini değiştirme konularına falan oldum olası hayran oluyorum. İşin fizik ve bilim kısmını asla anlayamıyorum, muggle beynim yetmiyor bu kısım için ama okumaya tek kelimeyle bayılıyorum :D O yüzden bu seriyi gördüğümde çok heyecanlanmıştım. 

Kate on altı yaşında, annesiyle yaşıyor. Uzun yıllardır görmediği büyükannesi bir anda ortaya çıkıyor ve Kate'e bazı şeyler söyler. Üstelik büyükannesinin aile yadigarı olarak sakladığı madalyonun aslında bir ışık yaydığını ve bunu kendisinden başka kimsenin göremediğini öğrenir. Ve büyükannesi ona kendisinin bir zaman yolcusu olduğunu, genlerinin de Kate'e aktarıldığını anlatır. 


Konu falan çok güzel ama herkesin her şeyi bu kadar çabuk kabul etmesi epey şaşırtıcıydı benim için. Yıllar sonra büyükanneniz geliyor, ben 2300'den geldim, zamanda yolculuk yapıyorum, şimdi tehlikedeyiz senin de zaman yolculuğu yapıp her şeyi düzeltmen lazım diyor. Kate hemen ikna oluyor her şeye, hemen harekete geçmeye hazır :D Sonra başka bir zaman gidip orada Trey adında bir çocukla tanışıyor. Ona gidip ben başka bir zaman çizgisinden geldim, bu zamanda hiç doğmadım falan diyor. Çocuk da hemen her şeye tamam :D 

Ama kitabı okurken çok keyif aldım. Özellikle kitap boyunca bir olay var, Choronos ekibininden biri bir yıl gibi bir sürede 3 zaman sıçraması yapıp 500 yıllık yeni bir din inşa ediyor. Bu fikre bayıldım! Düşünsenize, bir zaman yolcusu farklı yüzyıllarda farklı yerlere gidip bazı kerametler gösteriyor, gelecekten haber veriyor ve kendi dinini oluşturuyor. Bilmiyorum, çok etkilendim bu olaydan :D

Bir de Trey ve Kate'in yaptığı sıçrama harikaydı. Bir sabah buluşup vakit geçiriyorlar. Sonra 1873'e bir sıçrama yapıyorlar. Oradaki görevlerini bitirip buluştukları sabahtan önceki geceye dönüyorlar. Sonra sabah tekrar buluşuyorlar ve o zaman aslında henüz gerçekleşmemiş olan o zaman sıçraması üzerine konuşuyorlar. Zamanda yolculuk BEYNİMİ YAKIYOR! :D

Sonuç olarak, bu konuları okumaktan keyif alıyorsanız mutlaka bir şans vermeniz gereken bir seri. Diğer kitapları da güzelse 3 kitaplık uzuuun bir okuma keyfi bizi bekliyor olacak :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Son 100 sayfada biraz sıkıldım ama oldukça sürükleyiciydi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel! 

Final puanı: 3,65

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder