6 Ekim 2018 Cumartesi

Sen Benim Hayatımsın

Kitap Adı: Sen Benim Hayatımsın
Özgün Adı: Sei La Mia Vita
Kitap Yazarı: Ferzan Özpetek
Çeviren: Şemsa Gezgin
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 237
Baskı Yılı: 2015

Sen Benim Hayatımsın, Bir Kutu Kitap'ın Mayıs 2018 kutusu sayesinde kitaplığıma eklenmişti. O zamandan beri gözüme takılıp duruyor, bu ay artık okuyacağım dedim ve okudum. İyi ki de okumuşum. Bir Kutu Kitap beni Ferzan Özpetek ile tanıştırdığı için epey memnunum. Evet daha önce ne filmlerini izlemiş ne de kitaplarını okumuştum. Bu da benim ayıbım!

Kitaba başladığımda bir süre neler olduğunu anlayamadım. Ferzan Özpetek kendi hayatını anlatıyor falan diye duymuştum sanki bir yerlerden. Ama bir taraftan da kurgu mu acaba diye okuyorum. Biraz üstü kapalı anlatıyor, dolayısıyla hikayeyi anlatan kişi erkek mi diye anlamaya çalışıyorum. Bir yandan da hayatındaki kişi erkek mi diye çözmeye çalışıyorum falan :D Epey beynimi yordu taşlar yerine oturana kadar :D


İnternette pek bir bilgi bulamadım ne kadarı kurgu ne kadarı gerçektir ama evet, yazar kendi hayatını anlatıyor. Erkek arkadaşıyla, sanırım evlenmişler de, yaptığı bir araba yolculuğu sırasında ona kendi hayatını anlatıyor. Tanışmadan önce ve tanıştıktan sonra olan bir sürü şeyi, hayatlarınki insanları ve yıllar boyu yaşadıklarını. 

Neden bunca şeyi anlatıyor diye de düşünüyorsunuz okurken. Bunu sonlara yaklaştığınızda anlıyorsunuz. Ama o son! Gerçekse çok üzücü, inanılmaz çok üzücü. Eğer kurguysa da öyle son mu yazılır be vicdansız!

Dediğim gibi, iyi ki Ferzan Özpetek ile tanışmışım. Dilini çok sevdim, çok sıcak çok tatlı bir üslübu var. Size de okumanızı mutlaka tavsiye ediyorum!

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Çok tatlıydı ama sonu :(

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Su gibi aktı diyemem ama merakla da okudum. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Ferzan Özpetek kitabı İtalyanca yazmış, sonra Türkçeye çevrilmiş. Ama gayet güzeldi bence çeviri.

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapaktaki sevgilisi mi acaba? Güzel kapak. 

Final puanı: 4,15

1 yorum:

  1. daha önce Ferzan Özpetek'i okumadım hiç. ama kitapları filmleri kadar iyi ise okunabilir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil