29 Ekim 2018 Pazartesi

Kedi Kafası: Kedilerden Öğrenebileceğiniz 60 Bilgelik Dersi

Kitap Adı: Kedi Kafası
Özgün Adı: Cat Wisdom: 60 Great Lessons You can Learn from a Cat
Kitap Yazarı: Neil Somerville
Çeviren: Zehra Onat

Yayınevi: Portakal Kitap
Sayfa Sayısı: 136
Baskı Yılı: 2018

Kedi Kafası yeni çıkmış çok tatlı bir kitap. Kendisi de bir kedi sahibi olan yazar, kedilerin bilge varlıklar olduğunu ve onlardan alabileceğimiz pek çok hayat dersi olduğunu söylüyor. Bu kitapta da 60 bilgelik dersi paylaşmış bizimle. Halen tüm hayvanlardan korkan biri olarak kendimi en yakın hissettiğim hayvan kediler. Bir gün bir kedi sahibi olmayı umarak okudum bu kitabı o yüzden :D

Yani uzun uzun yorum yazacak bir şey yok. Ama ben bile okurken keyif aldıysam kedi sahibi olan birinin, kitapta bahsedilen pek çok şeyi kendi kedisinden bizzat gözlemleme imkanı olduğu için çok daha fazla keyifli ve anlamlı bulacağını düşünüyorum bu kitabı. 


Benim kedilerden aldığım en büyük ders bol uyku ve keyfine sonsuz düşkünlük olabilir :D Belki de bu yüzden onlara kendimi yakın hissediyor olabilirim :D Saki'nin de dediği gibi, "Bir kedi, felsefesi 'uyu ve uyu' olan bir hayalperesttir." ve Carrie Snow gibi ben de "Kısa bir uykunun çare olamayacağı kötü gün yoktur." diye düşünüyorum :D

Hazır alıntılar paylaşıyorken, bu yazıyı da Paul Gallico'nun bir sözüyle bitireyim: "Kediler, karakterinizi saatine 50 dolar vereceğiniz bir psikiyatristten daha iyi okuyabilir."

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Zaten az yazılı bir kitaptı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Baskı kalitesi çok hoşuma gitmedi, baskılar bir sonraki sayfaya geçmişti kitabın büyük çoğunluğunda.

Orijinal isim (%10): 0/5
Kedi Bilgeliği de gayet güzel bir isim olabilirdi :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok tatlı :D

Final puanı: 4,4

1 yorum:

  1. Kitap merak uyandırdı sahiden benimde bir kedim vardı acaba onda da böyle bilgeliklere rastladım mı düşüneceğim :) ve sana katılıyorum ''bol uyku ve keyfine sonsuz düşkünlük'' en güzel ders :)

    YanıtlaSil