30 Ekim 2018 Salı

Unut Gitsin (Patrick Melrose, #1)

Kitap Adı: Unut Gitsin
Özgün Adı: Never Mind
Kitap Yazarı: Edward St. Aubyn
Çeviren: Suat Ertüzün

Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 152
Baskı Yılı: 2018

Benedict Cumberbatch'i kitabın kapağında gördüğüm anda ilgimi çekmişti bu kitap. Daha doğrusu 3 kitaptan oluşan bu seri. Ama sever miyim pek emin olamadığım için yalnızca ilk kitabını almıştım. İyi ki de öyle yapmışım diyebilirim :D

Kitap bize 5 yaşındaki Patrick'in başından geçenleri anlatıyor. Alkolik bir anne, ruh hastası bir baba. Kitap tanıtımında baba için zorba diyor ama zorbadan çok daha fazlası. Bir de tanıtımda geçen "Konukların gelmesiyle birbirini izleyen şoke edici gelişmeler, Patrick'in dünyasının şiddetle ikiye bölünmesine yol açar." kısmına takıldım. Ben mi kaçırdım bu şoke edici gelişmeleri? Patrick'in başına gelenlerin doğrudan konuklarla bir ilgisi mi vardı? İkiye bölünme derken tam olarak neyden bahsediliyor?


Aklımda böyle sorular bıraktı işte kitap. Ve bana göre üç kitap ard arda okunmalı ya da daha basiti tek kitap haline getirilmeli. Çünkü böyle çok yarım kalmış bir şey okumuş gibi hissettim. O yüzden pek uzun bir yorum da yazamayacağım. Bende olan biten bu :D 

Cumberbatch'in oynadığı, kitaplardan uyarlama bir mini dizi varmış. Diğer iki kitabı okumayı hiç düşünmüyorum ama diziyi izlerim büyük ihtimalle. Fikrim değişir mi o zaman görürüz :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Ehhh. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Pek sarmadı beni :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 3/5
Ehhhh? :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak içeriğinden daha ilgi çekici bence :D

Final puanı: 2,35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder