15 Şubat 2018 Perşembe

Gökteki Bütün Kuşlar

Kitap Adı: Gökteki Bütün Kuşlar
Özgün Adı: All the Birds in the Sky
Kitap Yazarı: Charlie Jane Anders
Çeviren: M. Boran Evren

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 377
Baskı Yılı: 2018

Gökteki Bütün Kuşlar ile ilgili ne düşüneceğimi pek bilemiyorum. Başlarken şöyle üstünkörü konusuna bakmıştım sadece. Pek bir beklentim yoktu. Konuyu sevdim ama yazarın kalemini sevemedim sanırım. 

Şöyle ki, konu gerçekten çok iyi. Yazar bir araya geleceği aklımın ucundan bile geçmeyecek iki şeyi kullanmış. Aralarında binlerce yıl olan iki şey. Büyü ve yapay zeka. Patricia Delphine ve Laurence Armstead'in hayatlarını okuyoruz aslında. Patricia kendine cadı diyen ve kuşlarla konuşabildiğini iddia eden küçük bir kız. Laurence ise okuldaki inek tiplerden. Pek arkadaşı yok. Fazla zeki. İki saniye ileri götüren bir zaman makinesi icat ediyor. 



Konu gerçekten güzel ama bilmiyorum, işleyişi sevemedim. Okurken epey sıkıldım. Bir kere inanılmaz geniş bir zaman dilimi var. Çocukluktan başlayıp yetişkinliğe kadar uzanıyor. Ve bölümler arasında bir anda geçen yıllar benim pek hoşuma gitmedi. Kopukluklar oluşmasına sebep oldu bende. 

Böyle işte, konu güzel olsa da kitabı pek sevemedim. Tam olarak açıklayamıyorum da sebebi aslında. Ama sıkıldım okurken yani. En büyük etken bu :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konu çok güzel ama kurguyu sevmedim sanırım :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Bayağı sıkıldım ya :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Birkaç çeviri hatası gördüm. Ayakkabı bağcığı yerine ayakkabı atkısı en bombasıydı tabii :D  

Orijinal isim (%10): 5/5
Birebir :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapak ilgi çekici bence :D

Final puanı: 3,25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder