8 Kasım 2015 Pazar

Kuzey Işıkları: Altın Pusula (His Dark Materials, #1)

Kitap Adı: Kuzey Işıkları
Özgün Adı: Northern Lights
Kitap Yazarı: Philip Pullman
Çeviren: Sevin Okyay
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 516
Baskı Yılı: 2005


Bu kitabı bana ask.fm'den ve instagram şiddetle önermişti biri. Çok güzel, kesinlikle okumalısın falan diye. Ben de kitap siparişime ekleyip almıştım ve ancak okuyabildim. Ama hiç de aynı fikirde değilim :D

Kurguda paralel evrenler var ama bu kitapta neredeyse hiçbir şey görmüyoruz. Kitabı beş günde bitirdim sanırım ve bu beş günde çok çok daha iyi şeyler okuyabilirdim. Kitapla ilgili en çok hoşuma giden şey cin olayı oldu. Bu dünyada herkesin bir cini var. Hayvan şeklinde oluyor ve biçim değiştirebiliyor. Ama tabii sosyal statüsü yüksek olan insanların cinleri de daha gösterişli oluyor. İnsanlarla cinler arasında garip bir bağlantı var, birbirlerinin duygu ve düşüncelerini anlayabiliyorlar ve birbirlerine yakın olmak zorundalar. Bir mesafe sınırı var, onu geçince ikisi de acı çekmeye başlıyor. 

Bu kitap bir açıdan Vatikan'ı rahatsız etmiş olabilir :D Malum, daha önce de Da Vinci Şifresi Hristiyanlığa saldırı gerekçesiyle yasaklanmıştı. Bu kitapta da kurguya uyması için İncil'in bazı ayetleriyle oynanmış. Örneğin cennetten kovulma hikayesi:

"Ve kadın ağacın iyi yiyecek verdiğini ve göze hoş geldiğini görünce, insanın cininin gerçek biçimini ortaya çıkarması istenecek bir ağaç olduğunu görünce, onun meyvesini aldı ve yedi, ve kocasına da onunla yesin diye verdi; ve o da yedi."

"Ve ikisinin de gözleri açıldı ve cinlerinin gerçek biçimlerini gördüler ve onlarla konuştular."



Kitapla ilgili beni rahatsız eden bir nokta da zaman. Kitabın hangi zamanda olduğunu anlyayamıyorsunuz. Garip saraylarda yaşıyorlar, kandille aydınlanıyorlar falan ama aynı zamanda pozitif bilimlerden de haberdarlar. atom altı parçacıklar, elektronlar falan da geçiyor. O yüzden garipti :D

Öyle işte. Kitapta sıkça bahsi geçen bir toz var. Bir gün bu toz, aurora da havada asılı bir şehri gösteriyor ve böylece paralel evrenler olduğu falan tartışılıyor falan filan :D Konu gerçekten ilgimi çekmedi, hiç içine almadı kitap beni. O kadar zaman harcadım, bari bitsin diye okudum yani.

Filmi varmış, yakın zamanda da dizisi çekilmeye başlanacakmış. Onları izlemek daha keyifli olur diye umuyorum.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Paralel evren fikri güzel ama heyecan verici bir kurgusu yoktu. Ama cin fikri gerçekten özgün ve güzel.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Konu ilgimi çekmemesine rağmen çok kötü bir akıcılığı yoktu.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Birkaç yazım hatası gördüğümü hatırlıyorum ama emin olamadım :D Baskı falan güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Altın Pusula ismi konunun neresinden bulunup da eklenmiş hiçbir fikrim yok :D Ama Kuzey Işıkları tam çeviri!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak gerçekten güzel

Final puanı: 3,4

9 yorum:

  1. Merhaba
    Dizisi yapılacağını geçen bende okudum. Kitap seri idi sanırım. Filmini izlemiştim bende. Yalnız adamlar belki elektiriği bulamamış olabilirler. Biz kendi dünyamızdaki gibi gelişimi bekliyor olabiliriz ama bu olmayabilir her evrende. Bazısı barutu bulamaz fakat ışın tabancasını bulabilir örnek olarak.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı okumadım ama filmi izlediğimde cin fikri bana da çok orijinal gelmişti.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Bu seri benim en çok sevdiğim serilerden biridir, blogunuzu da uzun zamandır takip ediyorum, bunu sevmemenize üzüldüm :)
    Ama bu kitap serinin ilk kitabı, 2 kitap daha var serinin devamı olan, ve asıl paralel evren olayı ve toz meselesi 2. kitapta başlıyor. Ayrıca ilerledikçe olaylar daha felsefi, dini ve meraklandırıcı bir hal almaya başlıyor.

    Bence serinin diğer kitaplarına da bir şans verin :)
    İyi okumalar! :)

    YanıtlaSil
  4. Çok kararsız kalmıştım ve hala büyük kararsızlık içerisindeyim bu kitap için.
    Bir de filmini izlediğim bir şeyi okuyamıyorum ne yazık ki. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence okumazsan çok şey kaybetmezsin :D

      Sil
  5. arkadaş, bu kitabın filmi 2007de yapılmış. izleye bilirsiniz.

    http://www.imdb.com/title/tt0385752/?ref_=nm_knf_t1

    YanıtlaSil