9 Şubat 2018 Cuma

Değiştirilmiş Karbon (Takeshi Kovacs, #1)

Kitap Adı: Değiştirilmiş Karbon
Özgün Adı: Altered Carbon
Kitap Yazarı: Richard K. Morgan
Çeviren: Aslıhan Kuzucan

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 496
Baskı Yılı: 2018

Değiştirilmiş Karbon herkes tarafından deli gibi beklenen bir kitaptı herhalde. Hatta Netflix tarafından uyarlanan dizisi, daha çıkmadan 2018'in en çok izlenecek dizilerinden biri olacak şeklinde duyuruldu. Gümbür gümbür geldi yani kitap :D

Fakat ben pek keyif alamadım kitaptan... Durun, hemen açıklıyorum sebeplerimi :D Bir kere inanılmaz ters bir zamanıma denk geldi. Kitabı okumaya başladıktan sonra Ankara'dan İstanbul'a geldim. Bir de üstüne burada yatak döşek hasta oldum. Dolayısıyla kitap bölündü, bir türlü okuyup bitiremedim. 500 sayfalık kitabı okumak tam bir haftamı aldı yahu! 

En büyük sebep bu oldu, kitaptan çok koptum. Bunun yanında kitap bana çok yoğun, karmaşık, yorucu geldi. Ve fazla uzun. Asla durmayan bir tempoyu 500 sayfa boyunca okumak gerçekten yordu ve sıktı beni. Doğrusu, kitap daha kısa olsaydı yine sıkılırdım sanırım.



Ama şunu söylemeliyim ki kitabın konusuna bayıldım. 25. yüzyıldayız. Artık bilinçlerimizi depoluyoruz. Ölüm denen şey sadece kağıt üzerinde, adeta ölümü öldürmüşüz! Çünkü bilincinizi depoladıysanız, o an içinde bulunduğunuz beden ya da kılıfın ölmesinin hiçbir anlamı yok. Yeni bir bedene geçmeniz çok basit. Kıyafet değiştirmek gibi bir şey. Tabii bu işler hala paraya bakıyor, onu da unutmamak lazım :D

Kovacs galaksideki başka bir gezegende yaşayan azılı bir suçlu. Cezası için kılıfından çıkarılmış ve bilinci "depo" denen bir tür hapishanede tutuluyor. Fakat Dünya'daki çok ünlü birinin ölümünü araştırması için kendisine yeni bir kılıf veriliyor ve Dünya'ya getiriliyor. Biz de bu araştırma sürecini okuyoruz.

Dediğim gibi, ben okurken sıkıldım. Ama bunun bazı sebepleri var :D Ama bu kitabı sadece benim yorumuma göre değerlendirirseniz hata yaparsınız bence. Çünkü 21. yüzyıl bilimkurgu edebiyatının en önemli eserlerinden biri olarak anılıyor bu kitap. Dizisini daha fazla seveceğimi düşünüyorum. Onu da ilerleyen günlerde göreceğiz :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Konu, yaratılan dünya falan çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Okurken bayağı sıkıldım :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak ortalama bence :D

Final puanı: 3,2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder