16 Eylül 2017 Cumartesi

Az Biraz Mutlu

Kitap Adı: Az Biraz Mutlu
Özgün Adı: More Happy Than Not
Kitap Yazarı: Adam Silvera
Çeviren: Belgin Selen Haktanır

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 334
Baskı Yılı: 2017

Az Biraz Mutlu'yu Sena okuyup çok sevmişti bir aralar, ben de sanırım ondan sonra almıştım. Ciğerimizi Kurutan Kitaplar listesi yapıyordum hatırladınız mı? İşte bir üyemiz daha oldu! :D

Aslında, kitabı normal bir tempoda okuyordum. Ortalama bir şekilde ilerliyordu. Ancak sonra BİR ŞEYLER OLDU. Kitap bir anda beni şok etti ve bambaşka bir yere gitti. Dedim ki "Orada dur dostum! Neler oldu sana böyle?" :D Ve sonra, bitmesine daha 150 sayfa falan olmasına rağmen başından kalkmayıp bitirdim. ÇÜNKÜ BİTİRMEZSEM MERAKTAN ÖLÜRDÜM :D

On altı yaşındaki Aaron Soto anlatıyor size hikayeyi. Yoksul bir ailede yaşıyor. Pek fazla arkadaşı yok. Pek fazla iyi bir hayatı da yok. Bir süre önce bir aile trajedisi yaşanmış ve kendini sorumlu tutuyor. Kız arkadaşı Genevieve ile birlikte üstesinden gelmeye çalışıyor. Sorunlu bir ergen hayatı yaşıyor kısaca. Kız arkadaşı birkaç haftalığına başka bir yere gittiğinde de hayatını epey değiştirecek olan Thomas ile tanışıyor.



Bir diğer yanda da Leteo Enstitüsü denen bir yer var. Bu şirket size istenmeyen anılarınızı silmeyi vaadediyor. Çığır açan bir hafıza değiştirme yöntemiyle hatırlamak istemediğiniz şeyleri sizden alıyor. En baştan itibaren bu olaydan bahsediliyor ama Aaron ile tam olarak nasıl bir bağı olduğunu çözemiyorsunuz. Çünkü epey pahalı bir işlem ve Aaron'ın da haliyle o kadar parası yok.

Dediğim gibi, kitabı normal seyrinde okumaya devam ederken BAM ve kitap çok daha iyi bir yere geldi benim için. Yine çok üzdü tabii, orası ayrı. Böyle kitaplar yaza yaza kahrediyorlar bizi ama olsun :D

Okumanızı öneririm. Standart genç yetişkin kurgusunun içine farklı bir şeyler katarak güzel bir şey çıkarmış ortaya yazar. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Beni nasıl yakalayacağını çok iyi biliyordu kitap :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Enteresan bir çeviri olmuş, sevdim :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel ya cıvıl cıvıl :D

Final puanı: 4,4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder