6 Eylül 2017 Çarşamba

Twilight (Twilight, #1)

Kitap Adı: Twilight
Kitap Yazarı: Stephenie Meyer
Yayınevi: Little, Brown and Company

Sayfa Sayısı: 498
Baskı Yılı: 2005


Instagram'da hikayelerimi takip edenler bilir, 3-4 gündür beni bir Alacakaranlık çılgınlığı aldı gidiyor :D Uzun zamandır seriyi tekrar okumak istiyordum ama 4 gün önce inanılmaz ani bir kararla elime alıp sonunda okumaya başladım.

Alacakaranlık serisi benim okuduğum ilk seriydi, belki 6-7 yıl olmuştur okuyalı. Böyle ilk olduğu için de bende apayrı bir yeri var, gerçekten çok seviyorum :D

Bu okuma sürecinde yaptığım paylaşımlara bir sürü insandan cevap geldi. Kitabı yeniden okumaya başlayanlar oldu, filmleri açıp izleyenler oldu. Üzerinizde böyle bir etki gösterebiliyor olmak da beni ayrıca mutlu etti. Söylemeden geçemeyeceğim :D

Konusunu falan anlatmayacağım, benim yaşlarımdaki insanların ergenliğini süsleyen Alacakaranlık işte :D Stephenie Meyer bizi ilk kez tabiri caizse "çağdaş" vampirlerle tanıştırdı. Aile kuran, işi gücü olan, okula giden ve insan kanıyla beslenmeyen vampirler.



Kitabı okuduğum sırada yine ani bir kararla ilk filmi de açıp izledim ve ne kadar berbat bir halde olduğunu gördüm :D Birçok sahne yok, olanlar değiştirilmiş. Film gerçekten çok kötü durumda. IMDB puanını görünce çok düşük diye şaşırmıştım ama filmi izledikten sonra hak verdim :D Kimse kalmamıştır ama olur da bu seriyle ilk kez tanışacaksanız asla film ile başlamayın. KESİNLİKLE KİTABI OKUYUN.

Kitabı okurken Bella ve Edward'ın arasındaki ilişkiden inanılmaz keyif aldım. Aralarında aşırı eğlenceli bir ilişki var. Birbirlerine karşı davranışları, inceden laf sokmaları falan çok komik. Filmde bu ilişkinin onda birini bile göstermiyorlar. 

Bella'nın tepkilerine de bayılıyorum. Bir sahnede Edward Emmett ile birlikte ayı, aslan falan avlamaya gittiklerini anlatınca Bella "Benim de görme şansım var mı?" gibi bir şey soruyor. Adam sana çıplak elle ayı avladığını söylüyor, kızın tepkisine bak! Bella'ya BA-YI-LI-YO-RUM! :D

Bir ara da son kitap olan Şafak Vakti'ni okumayı planlıyorum. Kendisi benim en en sevdiğim kitap olur bu seride :D O zaman yine yüz milyon tane paylaşım yaparım zaten, anlarsınız :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 5/5
Çok seviyorum :D

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 5/5
500 sayfalık İngilizce okumaktan dolayı çekincelerim vardı ama su gibi aktı :D

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak güzel ya :D

Final puanı: 5

1 yorum:

  1. Twilight çıktığında lise 2 deydim ve arkadaşımla olan muhabbetlerimizi hatırladım :D ne günlerdi... Eskiden okuduğumuz serileri şimdiki kafamızla okumak ayrı bir tat veriyor Harry Potter'ı okurken anladım. Sayende belki ben de tekrar okurum seriyi :D Teşekkürler.

    YanıtlaSil