30 Eylül 2017 Cumartesi

Da Vinci Şifresi (Robert Langdon, #2)

Kitap Adı: Da Vinci Şifresi
Özgün Adı: The Da Vinci Code
Kitap Yazarı: Dan Brown
Çeviren: Petek Demir İncek

Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2016

Dan Broooooooownn! :D Çok seviyorum ya :D Biliyorsunuz, 3 Ekim'de yeni kitabı satışa çıkıyor. Ben de o bebeği ellerime almadan önce birazcık Dan Brown okuyayım dedim ve Da Vinci Şifresi'ni elime aldım. Bu baskı Altın Kitaplar tarafından "Gençler için uyarlandı" şeklinde çıkarıldı ama bir fark yok, sadece kitabın sonunda kitapta bahsi geçen tablolar ve mekanların fotoğrafları var. 

Yüzlerce yıldır gizli tarikatlar tarafından korunan büyük bir sır. Bu sır ortaya çıkarsa yer yerinden oynayacak. Hristiyan dünyası adeta yıkılacak. Dan Brown'ın burada hristiyanlık tarihi ve İsa ile ilgili hiç lafını esirgemeden söyledikleri de epey ilgi çekici. Okurken "bu adamı nasıl sağ bırakıyorlar" diye düşündüm doğrusu :D Zaten kitap 2003'de Lübnan'da "Hristiyanlığa saldırı" sebebiyle yasaklanmış. Eh, bir zahmet :D



Ünlü sembolbilimci Robert Langdon da bu sırrın içine çekiliyor işte. Fransa'da, Louvre müzesinde ve Leonardo Da Vinci'nin etrafında dönen harika bir kurgu!

Dan Brown'a olan hayranlığımı biliyorsunuzdur zaten. Yazdığı her şeyi okuyorum, her şeyi çok ama çok beğeniyorum. Da Vinci Şifresi de o harikalardan biriydi. Hala Dan Brown ile tanışmadıysanız sizin için çok üzülüyorum, çok şey kaybediyorsunuz :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bir günde bile bitebilir :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Da Vinci Code!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kitapta bahsedilen şeyi koymuşlar sanırım ama benim kafamda canlanan böyle bir şey değildi :D

Final puanı: 4,95

1 yorum: