3 Eylül 2017 Pazar

Kozmik Kahkaha (Psikanalitik Öyküler, #1)

Kitap Adı: Kozmik Kahkaha
Özgün Adı: What Do You Get When You Cross a Dandelion With a Rose?: The True Story of a Psychoanalysis
Kitap Yazarı: Vamık D. Volkan
Çeviren: M. Banu Büyükkal

Yayınevi: Okuyan Us
Sayfa Sayısı: 167
Baskı Yılı: 2014

Vamık Volkan psikolojide adı duyulan isimlerden biri. Bu kitabını da 2-3 yıl önce bir TÜYAP'ta aldığımı hatırlıyorum. Ama okumaya bir türlü sıra gelmemişti, sonunda elime aldım ve okudum.

Kitabın başında yazarın mesleki hayatından da kısaca bahsediliyor. Vamık Volkan gerçekten inanılmaz biri. Nobel Barış Ödülü'ne bile aday gösterilmiş. Bu bölümü okurken "Bu adamın yaptıklarının onda birini yapabilsem kendimi çok şanslı hissederim." diye düşündüm.

Bu kitapta da akut şizofreni alarak kendisine yönlendirilmiş bir hastasıyla 4 yıl boyunca yaptığı analiz çalışmalarını anlatıyor. Kendisi psikanalitik yönelimli bir terapist. Hatta epey de klasik bir terapist. Gerçi 60'lı yılları anlatıyor ama yine de bildiğiniz o meşhur divan ile yapıyor seanslarını. 

Hasta da epey zorlu bir hasta. Ciddi ve ani duygu değişimleri var, halüsinasyonlar görüyor, saldırganlık var. 4 yıl boyunca terapilerin devam ettiğini düşünürseniz ne kadar zor olduğunu da tahmin edebilirsiniz. Volkan inanılmaz analizler yapıyor, rüyalarda görülen nesneler, danışanın anlattıkları şeyler hakkında söyledikleri falan çok şaşırtıcıydı. Freud'un izinden gittiğini de açıkça görebildim, her şeyin altında bir penis arayıp buluyordu :D



Psikanalitik terapi için epey zor ve uzun bir eğitim gerekiyor. Hatta eğitime kabul edilebilmek için önce kendiniz analizden geçiyor ve tabiri caizse "ruh sağlığınızın yerinde olduğunu" gösteriyorsunuz. Türkiye'de bu eğitimi veren bir yer var mı bilemiyorum, hiç duymadım. Bu eğitimi verebilecek donanımda birisi olduğuna da pek ihtimal vermiyorum doğrusu :D 

Psikanaliz kendi meslek hayatımda kullanmayı düşündüğüm bir akım değil ancak okumayı seviyorum. Sizin de ilginizi çekiyorsa bu kitaba göz atabilirsiniz. Psikanalitik Öyküler serisinde 3 kitap daha var ama bazıları tükenmiş.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Fena değildi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok kalın bir kitap değil ama bir roman akıcılığı da beklememek lazım :D 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Hiç alakası yok :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Renkleri güzel :D

Final puanı: 3,3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder