21 Haziran 2014 Cumartesi

Yaz Okuma Şenliği

Bir öncekini görüp "vayy be ne güzel etkinlik, ne güzel düşünmüşler" dediğim Okuma Şenliği yeniden başlıyormuş. Tabii ki kaçırmadım, ben de hemen katılmaya karar verdim.


Katılmak isteyenler için detaylar: tık tık

Hemen aldım elime kağıt kalemi, oturdum kitaplığımın başına. Yarım saatten fazla oldu herhalde ne okusam, hangi kitabı hangi kategoriye koysam diye kafa patlatıyorum :D Şöyle bir liste yaptım şimdilik, belki ilerleyen zamanlarda yeni kitaplar ekleyebilirim. Okumuş olduğum kitapların rengi turuncuya dönecek ve sizi ilgili yazıma götürecek.

2. Kategori: Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap: 367 Sayfa

3. Kategori: Bir şiir kitabı: 181 Sayfa
   +Hasretinden Prangalar Eskittim - Ahmet Arif: 181 Sayfa

4. Kategori: Adında sayı geçen bir kitap: 488 Sayfa
   +Bir Cinayetin Psikanalizi - Jed Rubenfeld: 488 Sayfa

7. Kategori: Fransız edebiyatından bir kitap: 383 Sayfa
  +Kaiken - Jean Christophe Grangé: 383 Sayfa

9. Kategori: Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı: 52 Sayfa
   +Kontrbas - Patrick Süskind: 52 Sayfa

10. Kategori : Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap: 333 Sayfa
   +Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley: 333 Sayfa

11. Kategori: Yasaklanmış bir kitap: 152 Sayfa
  +Hayvan Çiftliği - George Orwell: 152 Sayfa

1945 tarihli fabl tarzındaki siyasi roman Stalin'i ve ülkesini hicvediyordu. Bunu dikkate alan ABD ve İngiltere 2. Dünya Savaşı sırasındaki müttefikleri Stalin'i gücendirmemek için savaşın en kritik döneminde kitabı basmamayı tercih ettiler. Afrika'da yozlaşmış bazı liderler kitapta anlatılanları üzerlerine alındığı için 1991'de Kenya'da da yasaklandı. (Kaynak: http://tr.m.wikipedia.org/wiki/Dünyada_yasaklanmış_kitaplar)

12. Kategori: Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap: 218 Sayfa
   +Bir Ses Böler Geceyi - Ahmet Ümit: 218 Sayfa

19. Kategori: Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan bir kitap: 466 Sayfa
   +Kar Kokusu - Ahmet Ümit: 466 Sayfa

20. Kategori: Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap: 400 Sayfa
   +Ne Düşündüğünü Biliyorum - Mark Allen Smith: 400 Sayfa

22. Kategori: İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap: 516 Sayfa
   +Uyumsuz - Veronica Roth: 516 Sayfa

24. Kategori: Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap: 223 Sayfa
   +Robinson Crusoe - Daniel Defoe: 223 Sayfa

Bu kitap ilkokul yıllarında ilk okuduğum kitaplardan biriydi, hatta belki de ilkiydi. O kadar etkilenmiştim ki uzun bir süre adada yaşama hayalleri kurmuştum :D Bu vesileyle tekrar okumak çok iyi olacak.

25. Kategori: Yabancı Dilde Bir Kitap: 148 Sayfa
   +A Tale Within A Tale - Ahmet Ümit: 148 Sayfa

26. Kategori: 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden üç kitap: 420 Sayfa
   + Kanka Kanunu - Barney Stinson & Matt Khun: 149 Sayfa
   + Kankanın Av Rehberi - Barney Stinson & Matt Khun: 141 Sayfa
   + Kankanın Dönüşü - Barney Stinson & Matt Khun: 130 Sayfa 


27. Kategori: İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap: 447 Sayfa
   +Süper İyi Günler - Mark Haddon: 289 Sayfa
   +Çıplak Ayaklıydı Gece - Ahmet Ümit: 158 Sayfa

29. Kategori: Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı: 1704 Sayfa
   +Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın?! - Paul Ekman (Yabancı, Erkek): 392 Sayfa 
   +Dante Denklemi - Jane Jensen (Yabancı, Kadın): 648 Sayfa
   +Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar (Türk, Erkek): 368 Sayfa
   +Öteki - Ece Vahapoğlu (Türk, Kadın): 296 Sayfa

Şimdilik belirlediklerim bunlar, hadi okuyalım!
(Şu an itibariyle listemi 6. kez güncelliyorum. Diğer listelerde hemen her kategoriye girmiş bir kitap var, benim niye yok diye kara kara düşünüyordum. O yüzden gözüme bir kitap takılınca hemen koşup ekliyorum :D)

4 yorum: