6 Kasım 2016 Pazar

Yazdan Geriye Kalanlar

Kitap Adı: Yazdan Geriye Kalanlar
Özgün Adı: Summer Days and Summer Nights
Kitap Yazarı: Stephanie Perkins (Ed.)
Çeviren: Burcu Karatepe, Tuğçe Aysu, Tuğçe Nida Sevin
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 468
Baskı Yılı: 2016


Yukarıda hoş durmayacak diye sadece editörün adını yazdım ama şimdi tüm yazarları sıralayacağım :D Bu kitapta Leigh Bardugo, Frances Lia Block, Libba Bray, Cassandra Clare, Brandy Colbert, Tim Federle, Lev Grossman, Nina Lacour, Stephanie Perkins, Veronica Roth,Jon Skovron ve Jennifer E. Smith'in birer hikayesi var.

Açıkçası öyle bayıldığımı söyleyemeyeceğim. Sanırım hikay hikaye gittiği için bu hissi yaşıyorum. Çünkü kısa hikayeler ve birini sevdim, olaya girdim derken bitiveriyor. Hikayelerin hepsi yaz hikayeleriydi. 

Benim en sevdiğim enteresan bir şekilde Leihg Bardugo'nun "Kafa, Pullar, Dil, Kuyruk" ve Lev Grossman'ın "Küçük Mükemmel Şeyler Haritası" isimli hikayeleri oldu. Enteresan bir ikili olmuş çünkü bu hikayeler kitabın ilk ve son hikayeleri. 



Leigh Bardugo için enteresan dedim çünkü kendisini Gölge ve Kemik serisinde pek sevememiştim. Aslında bence bu hikayede yine tam tamına kendisini gösterdi. Çünkü hikayenin son sayfalarına kadar "ne kadar sıkıcı bir hikaye" diey düşünüyordum ki son dakikalarda çok acyaip şeyler yaptı :D

Grossman'ın hikayesini baştan sona sevdiğimi söyleyebilirim. Bir günde sıkışıp kalma, sürekli aynı günü yaşama hikayesi anlatıyordu ve biliyorsunuz ki böyle şeylere bayılırım :D

Dediğim gibi, baştan sonra aynı karakterler ve olaylar ile ilerlemediğiniz için farklı bir deneyim oluyor ve arada kopuklar yaşayabilirsiniz benim gibi. Ama yaz hatıralarıyla ilgili, tatlış bir kitap olmuş genel olarak. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Genel olarak tüm hikayelere baktığımızda ortalamaydı bence.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Bu da ortalamaydı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapağı, rengi falan tatlı olmuş bence.

Final puanı: 3,35

2 yorum: