24 Kasım 2016 Perşembe

Amy ve Roger'ın Efsanevi Yolculuğu

Kitap Adı: Amy ve Roger'ın Efsanevi Yolculuğu
Özgün Adı: Amy Roger's Epic Detour
Kitap Yazarı: Morgan Matson
Çeviren: Deniz Beril Bacaklılar
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2016


Hayatın Kıyısında'nın sarsıcı içeriğinden sonra canım eğlenceli bir şeyler okumak istemişti. Ben de şeker gibi kapağından dolayı Amy ve Roger'ın Efsanevi Yolculuğu'nu seçtim.

Bu adından da anlaşılacağı gibi bir yolculuk hikayesi. Amy yakın zaman önce bir trafik kazasında babasını kaybetmiş ve kaza sırasında arabada kendisi de varmış. Bu kazadan sonra başka bir yere taşınmaya karar vermişler ama annesi iş nedeniyle önce gitmiş, Amy de mezuniyetten sonra gidecek şekilde planlar yapılmış. Annesinin planı arabayı aslında kargo ile getirtmek iken bazı ekonomik durumlar nedeniyle arabayı Amy'nin sürerek getirmesi gerekiyor ama bir sorun var. Amy kazadan beri bırakın kullanmayı, arabaya binemiyor bile. Yaz tatilinde babasının yanına gitmesi gereken Roger da Amy'lerin arabısyla onu götürmeyi kabul ediyor ve yolculuk başlıyor.

Nasıl anlattım ama konuyu? :D Böyle yolculuk başlıyor işte ve Amy ve Roger'ın birbirini tanımasını, maceralarını falan okuyoruz. Kitap boyunca yazar size 5-6 tane çalma listesi veriyor. Hatta ben ilkini Spotify'da oluşturdum bile. Bakmak isterseniz "Roger's Playlist #1" ismiyle bulabilirsiniz :D 



Kitap böyle ilerliyor işte. Kitaba bayıldığımı söyleyemeyeceğim. Tür olarak da zaten bence bir yolculuk hikayesi nasıl mükemmelleştirilebilir bilmiyorum. Bence ben hiçbir yol hikayesine "kesinlikle okuyun" falan demem zaten :D

O yüzden, kitap güzel tabii ki ama bir favori değil :D Ama orijinal olduğunu söylemeliyim. Verdiği playlistlerin yanısıra yazar Amy ve Roger'ın rotasındaki yolculuğu gerçekten yapmış ve orada çektiği fotoğraflar da paylaşılmış kitapta.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalamaydı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcılık güzeldi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Detour sanki Türkçeye tam olarak çevrilemeyecek bir kelime gibi :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok şeker bence :D

Final puanı: 3,75

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder