13 Ocak 2019 Pazar

Obsesyon

Kitap Adı: Obsesyon
Özgün Adı: What She Left
Kitap Yazarı: T. R. Richmond
Çeviren: Ömer Mülazım
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2018


Obsesyon, tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Adına ve kapağına aldanıp güzel bir gerilim okuyacağımı düşünerek almıştım ama çok başka bir şey çıktı ve bu şeyi okurken aşırı sıkıldım.

Alice Salmon, bir gün su kanalı gibi bir yerde boğularak ölüyor. Onun ardından bir profesör Alice'in hayatını yazıyor ve ölümünü açığa çıkarmaya çalışıyor. Bu yüzden de tüm kitap Alice'in günlüğünden parçalar, sosyal medya hesaplarından kısımlar, mektuplar, mailler, gazete ve blog yazıları şeklinde ilerliyor. 


Aslında ilginç bir format ama olayların zerre kadar sürükleyiciliği yok. Alice'e ne oldu, öldü mü öldürüldü mü diye bir an bile merak etmedim. Sonu, hele o sonu! Dünyanın en saçma kitap sonları listesinde birinci sırayı zorlar :D

Çok uzun zamandır bu kadar sıkıldığım bir kitap okumamıştım. Hatta bir ara kitabın beni reading slumpa sokmaya başladığını hissettim. Kitabı okumaya elim gitmiyordu gerçekten. Neyse ki dün bir gayretle oturup 150 sayfa falan okuyarak bitirdim. Çok seveceğimi düşünerek, heyecanla aldığım bir kitapta bu kadar sıkılmış olmak da hayal kırıklığına uğrattı beni. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 1/5
Hiç güzel değildi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 1/5
ÇOK SIKILDIM :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 0/5
What She Left'i doğrudan çevirselerdi benim de bu kadar ilgimi çekmezdi belki ve kitabı hiç almazdım :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Beni oltaya düşüren kapak oldu zaten :D

Final puanı: 1.25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder