26 Ocak 2019 Cumartesi

Mahkûmlar

Kitap Adı: Mahkûmlar
Özgün Adı: Captives
Kitap Yazarı: Debra Jo Immergut
Çeviren: Şebnem Tansu
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 239
Baskı Yılı: 2019


Mahkûmlar Epsilon Yayınları'nın gönderdiği yılbaşı kutusunun içinden çıkmıştı. Arka kapağında Amerikan Psikoloji Derneği'nin belirlediği etik kurallardan birini paylaştıklarını görünce meraktan deliye dönmüştüm :D Kitabın arkasında şu yazıyor: "Danışan/hasta tarafından tehdit edildiğinizde ya da başka türde bir tehlike altında olduğunuzda terapiyi sonlandırın."

Böyle şeyleri okumaya bayıldığımı biliyorsunuzdur. O yüzden bu kitaba gelir gelmez büyük bir heyecanla başladım. Yani, tam olarak istediğimi bulamasam da güzel bir kitaptı diyebilirim.


Kitapta cinayetten hüküm giymiş bir kadın var, Miranda. Hapishane psikologu olan Frank ile görüşmeye başlıyor. Ancak Frank odaya girer girmez Miranda'yı tanıyor çünkü Miranda onun lisedeyken gizliden gizliye aşık olduğu kız. Ama Miranda onu tanımayınca Frank de bu konuyu hiç açmıyor ve ilk etik ihlalili burada gerçekleştiriyor. Çünkü etik kurallar der ki, önceden tanışıklığınız olan kişileri bu konu hakkında bilgilendirin ve eğer bu durum objektifliği etkileyecekse terapiyi sonlandırın.

Yani kitap güzeldi ama bana hafif geldi. Danışan-terapist ilişkisi gibi çok ince bir çizgide olan bir konuyu işliyorsan ben daha sansasyonel bir kurgu beklerdim. Şok olayım, ağzım şaşkınlıktan açık kalsın ve sayfaları meraktan deliye dönmüş bir şekilde çevireyim... Kitap bana bu hissi hiç veremedi işte. Neredeyse hiç aksiyon olmadan, çok düz bir çizgide ilerledi. 

Daha önce ben hiç böyle danışanla ilişkiler konulu bir kitap okumamıştım galiba. O yüzden kitabı sevdim ama dediğim gibi çok heyecansızdı :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konu güzeldi, kurgu zayıftı :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Aşırı heyecansızlık sürükleyiciliği azalttı benim için. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yani olmuş :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak da ehhhh :D

Final puanı: 3.3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder