26 Ocak 2019 Cumartesi

Fobi

Kitap Adı: Fobi
Özgün Adı: Phobia
Kitap Yazarı: Wulf Dorn
Çeviren: Regaip Minareci
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2016


Fobi, Wulf Dorn'un bir türlü alamadığım kitabıydı. Neden bilmiyorum, kitap alışverişlerime falan eklemeyi unutuyordum hep. Ama sonunda aldım ve hiç de bekletmeden okudum.

Kitap tabii ki güzeldi ama Wulf Dorn'un alıştığımız kaleminden çok başka bir yerdeydi bence. Ben bu kitaba psikolojik gerilim demem açıkçası. Aslında yine bomba gibi başlıyor ama sonra hikayenin devam edişi ve sonunda ortaya çıkan gerekçeler beni tatmin edemedi pek. Tatmin etmedi diyorum çünkü ben yazarın her kitabının sonunda şaşkınlıktan dumura uğramaya alışkınım :D

Olaylar Sarah'nın etrafında dönüyor. Bir akşam vakti kocasının arabası evin önünde duruyor. Sarah çok şaşırıyor çünkü kocası yeni seyahate çıkmış ve bu kadar erken dönmesine imkan yok. Adam arabadan iniyor, anahtarla kapıyı açıyor. Üzerinde kocasının kıyafetleri, elinde onun valizi. Her şey normalmiş gibi eve girip buzdolabını açıyor. Evdeki her şeyin yerini biliyor. Ama bu adam Sarah'nın kocası değil. 


Her şey böyle başlıyor ve biz de Sarah'nın kocasına ne olduğunu öğrenmeye çalışmasını okuyoruz ve bu adamın nereden çıktığını, neden Sarah'nın kocası gibi davrandığınu çözmeye çalışıyoruz. İşte bu noktada ulaştığı final, adamın bunları yapma sebebi bana biraz havada geldi. Bu muydu yani dedim açıkçası. 

Bir Wulf Dorn kitabına asla kötü demiyorum, kötü değildi de zaten. Ama dediğim gibi, yazardan o kadar büyük şoklar yemeye alıştım ki bu kitap kurgu olarak bunu veremedi bana. O yüzden biraz garipsedim sanırım. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi genel olarak, problemlerden yukarıda bahsettim zaten. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bir oturuşta kendini okutuyor kadar sürükleyici değildi açıkçası. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim.

Orijinal isim (%10): 5/5
Eh zaten :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel!

Final puanı: 4.15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder