8 Ocak 2019 Salı

Eleanor Oliphant Gayet İyi

Kitap Adı: Eleanor Oliphant Gayet İyi
Özgün Adı: Eleanor Oliphant is Completely Fine 
Kitap Yazarı: Gail Honeyman
Çeviren: Ferhan Ertürk
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 376
Baskı Yılı: 2018


Eleanor Oliphant Gayet İyi 2019'un ilk kitabı oldu benim için. Nihan okuyup çok sevmişti, benim de elimde bir süredir duruyordu kitap. O yüzden merak edip okudum :D

Biraz yavaş başlıyor gibi kitap. Eleanor'u tanımaya çalışıyorsunuz. En başından beri bir tuhaflık hissettim ama ne olduğunu çözemedim. Hatta insan ilişkilerinden ve davranışlarından dolayı Eleanor'da asperger falan mı var diye düşündüm. Kitap ilerledikçe size bir olayla ilgili ipuçları veriyor ama Eleanor bir türlü o konuyu konuşmak istemiyor. Sonlara yaklaştığınızda da aslında Eleanor'un başından neler geçtiğini öğreniyorsunuz.


Ben Eleanor'u epey sevdim. Bazı noktalarda durumlar ya da insanlar hakkındaki tespitleri çok iyiydi ve kahkaha attırıyordu :D Kitabı da genel olarak sevdim. Sanırım Nihan kadar aşırı çok sevmedim ama sevdim yani :D Size de tavsiye ederim o yüzden. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Su gibi akıcı değildi ama akıcıydı yani :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Bu ismin direkt çevrileceğini hiç düşünmezdim :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak ilgi çekici. 

Final puanı: 4.15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder