8 Eylül 2018 Cumartesi

Mutfaktaki Canlı Sünger (Goosebumps, #30)

Kitap Adı: Mutfaktaki Canlı Sünger
Özgün Adı: It Came from Beneath the Sink!
Kitap Yazarı: R. L. Stine
Çeviren: Gül Çağalı Güven

Yayınevi: Aksoy Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 134
Baskı Yılı: 1998

Mutfaktaki Canlı Sünger, çocukken okuduğumu hatırladığım ilk kitaplardan biri. O zaman bir kırtasiyeden rastgele almıştım ve okurken büyülenmiştim! Başından hiç kalkmadan okuyup bitirdiğimi hatırlıyorum. Ama sonra kitap bir şekilde elimden gitmişti, nasıl olduğunu bilmiyorum. Ama ben bu kadar çok sevdiğim bir kitabın kitaplığımda olmasını istiyordum ve yeniden satın aldım :D

Kitabı Goodreads'e eklemeye çalışırken Goosebumps isimli bir seriye ait olduğunu öğrendim. Hem de bu serinin 30. kitabı imiş! Goosebumps çocuklar için yazılan 60 küsür kitaplık bir korku serisiymiş meğer :D Bu yazıyı yazdıktan sonra seriyi baştan aşağı inceleyip ilgimi çeken diğer kitapların e-book'larını bulmaya çalışacağım. 


Mutfaktaki Canlı Sünger, ailesiyle birlikte kocaman yeni bir eve taşınan Kat'i anlatıyor. Eşyaları yerleştirmeye çalışırken kardeşiyle birlikte mutfak lavabosunun altındaki dolapta bir sünger buluyorlar. Bildiğiniz mutfak süngeri. Ama bu yaşıyor! Nefes alıyor ve gözleri var. Kat ile kardeşi bir ansiklopediden bunun mitolojik bir canlı olduğunu, asla öldürülemediğini, sahibine kötü şans verdiğini öğreniyorlar. Üstelik sahibinin süngeri başka birine verir ya da ondan kurtulmaya çalışırsa bir gün içinde öleceği de söyleniyor. 

11-12 yaşlarında okuduğumda neden çok heyecanlandığımı ve bu kitabı nasıl çok sevdiğimi tahmin etmişsinizdir herhalde :D Şimdi tekrar okuyunca bile sevdim. Tabii ki 20 yıl önce yazılmış, 134 sayfalık bir çocuk kitabının kurgusundan harikalar beklememek lazım. Ama güzel yani, hala en sevdiğim kitaplardan biri olarak anmaya devam edeceğim :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Epey sürükleyici :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Eski Türkçe vardı tabii ama bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Üzgünüm :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Sanırım bu kitabı almamın tek sebebi kapağıydı o zamanlar :D

Final puanı: 4,15

5 yorum:

  1. ilginçmiş konusu... ben de acaba kadınlara mı atıfta bulunuyor diye düşünmüştüm. :)

    YanıtlaSil
  2. ilk defa duydum bu seriyi gerçekten de ilginçmiş..

    YanıtlaSil
  3. COK Güzel bir hikaye ikinci setisini varsa diye arıyorum..

    YanıtlaSil