25 Eylül 2018 Salı

İşaret (House of Night, #1)

Kitap Adı: İşaret
Özgün Adı: Marked
Kitap Yazarı: P. C. Kast & Kristin Cast
Çeviren: Sevinç Tezcan Yanar

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 335
Baskı Yılı: 2009

Gece Evi Serisi benimle yaşıt insanların ergenlik dönemlerini kasıp kavuran serilerden biriydi herhalde :D Ama ben o zaman okumamıştım. Ancak şimdi, kütüphanede denk gelince alıp bir okuyayım, neymiş bu göreyim dedim :D Ama bu yaşta, bunca kitap okuduktan sonra bu kitabı sevmem pek olası değildi, öyle de oldu zaten :D

Bayağı enteresan bir dünyası var aslında. Diğer vampir kurgularından biraz ayrılıyor. Çünkü bu dünyada insanlar vampirlerin varlığından haberdar. Ve garip bir şekilde gayet kolay kabullenmiş gibi gözüküyorlar. Herkesin gözü önünde bir vampir avcısı (?) gelip birini işaretliyor mesela. Sonraki süreç gayet normal. "Aa sen işaretlendin, vampir olacaksın. Hadi vampir okuluna git." Bu ne genişlik? :D 


İşte biz de Zoey'nin bir gün işaretlenmesini ve sonrasında Gece Evi denen okula gidip vampire dönüşme sürecine başlamasını okuyoruz. Zoey tabii ki gayet sıradan biriyken bir anda dünyanın en önemli insanı haline geliyor falan filan. Sıkıcı, standart kurgu işte :D Özgün bir şey yok bence. Alacakaranlık benim için vampir kurgusunun zirvesiydi. Ondan sonra nadiren vampir hikayesi okudum, okuduklarımı da hiç sevemedim :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ehhh

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Biraz sıkıldım doğrusu :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bazı yazım yanlışları falan vardı. 

Orijinal isim (%10): 1/5
İşaret değil, İşaretlenmiş :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Bu da ehhh :D

Final puanı: 2,85

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder