12 Eylül 2018 Çarşamba

Evren Avucunda: Uzay, Zaman ve Ötesine Olağanüstü Bir Yolculuk

Kitap Adı: Evren Avucunda: Uzay, Zaman ve Ötesine Olağanüstü Bir Yolculuk
Özgün Adı: The Universe in Your Hand: A Journey Through Space, Time, and Beyond
Kitap Yazarı: Christophe Galfard
Çeviren: Duygu Akın
Yayınevi: Domingo
Sayfa Sayısı: 376
Baskı Yılı: 2017

Evren Avucunda, Ankara Kitap Fuarı zamanı Domingo'nun bu bilim kitapları serisinden aldığım kitaplardan biriydi. Böyle kitaplar basmalarını çok seviyorum, ilgimi çeken bütün kitaplarını almaya çalışıyorum :D Geçenlerde kuantum fiziği ile ilgili bir şeyler okumak istiyorum deyince bir takipçim tarafından önerilmişti bu kitap. Benim de zten ne zamandır aklımdaydı, o yüzden okuyayım dedim.

Gezegenleri anlattığı ilk bölümden inanılmaz keyif aldım. Çok güzel şeyler öğrendim, bir sürü yerin altını çizdim. Ama sonraki bölümlerde gerçekten sıkıldım. Bitsin artık diye okuduğum kısımlar çok oldu. Aslında yine ilgimi çeken konulardı ama yeterince "kolay okunabilir" düzeyde değildi sanırım. Bunu söylerek de haksızlık mı yapıyorum bilmiyorum, çünkü zor bir dili yoktu kesinlikle. Galiba sorun bende, ben cidden çok sıkılıyorum kurgu dışı okurken :D Ayrıca kuantumla enerjiyle ilgili falan aradığım kitap da kesinlikle bu değildi. Biraz o yüzden de sıkıldım. 


Çok geniş bir yelpaze sunuyor kitap size. Kozmos ile başlıyor, kuantum dünyasına giriyor, ışık hızından bahsediyor, evrenin başlangıcına, hatta başlangıcın da öncesine kadar ilerliyor. O yüzden evren hakkında bir şeyler okumayı seviyorsanız, bu konulara ilgiliyseniz oldukça güzel bir kitap önerisi olabilir Evren Avucunda. Bakmayın siz benim sıkıldığıma :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Sıkıldım, üzgünüm :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak almamı sağlayan ilk sebep galiba :D

Final puanı: 3,3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder