24 Temmuz 2018 Salı

The Paper Magician (The Paper Magician, #1)

Kitap Adı: The Paper Magician
Kitap Yazarı: Charlie N. Holmberg
Yayınevi: 47North

Sayfa Sayısı: 226
Baskı Yılı: 2014


Kindle aldığımda ne okusam diye bakınırken görmüştüm Paper Magician'ı ve konusu da ilgimi çekince okumaya başladım. 

İlk olarak kapağı çok güzel. Genel olarak serinin diğer kapaklarını da beğendim ben. Kitaplıkta harika dururlar :D Fakat kitabın içeriğiyle ilgili bu kadar sevgi dolu olamayacağım :D Şöyle ki, bence konu da çok güzel. Kitapta çok özgün bir büyü sistemi var. Daha önce okuduklarımıza pek benzemiyor. Kağıdı bir materyal olarak büyücülüğe dahil etme fikrine tek kelimeyle bayıldım. Bunun yanında cam, plastik gibi farklı materyaller de var. Aslında büyü ve element bükmenin birleşimi tadında bir şey :D


Ana karakter Feony de kağıtta uzmanlaşmak üzere bir büyücünün yanına eğitime gidiyor. Bu büyücüler bir tür origami ustası aslında :D Kağıdı katlayıp kuş figürü çıkarıp sonra da o kuşu canlandırabiliyorlar mesela. Ya da kendilerine bir kayık yapabiliyorlar. Buraya kadar her şey güzel, kağıt fikrini gerçekten çok sevdim. 

Fakat kurgu olmamıştı bence, okurken cidden sıkıldım. Açıkçası yazarın ilk kitabı olduğu için bu kadar güzel bir konunun amatörlüğe kurban gittiğini düşünüyorum. Sağlam bir yazarın elinde kağıt ile büyü yapma gibi harika bir konu devleşebilirdi :D 

Olur da bir gün Türkçeye çevrilirse bu güzel konu ve kapağın hatrına alırım sanırım. Belki devam kitaplarında daha çok severim diye tekrar da okuyabilirim. Fakat şu an devam etmeyi kesinlikle düşünmüyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Konu çok güzel, kurguyu sevmedim :D 

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 3/5
Kurguyu sevmeyince sıkılarak okudum doğal olarak :D

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak gerçekten güzel :D


Final puanı: 3,2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder