16 Kasım 2017 Perşembe

Peter Pan

Kitap Adı: Peter Pan
Özgün Adı: Peter Pan
Kitap Yazarı: J. M. Barrie
Çeviren: Betül Avunç

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 192
Baskı Yılı: 2001

Salı günü Novella Dinamik'ten yeni çıkmış olan Düşler Ülkesi'ni okumaya başlamıştım. Kitaba başladım ama neler olduğunu pek çözemedim. Kitabın ana karakterleri periydi, sonra bir yerde Peter Pan adı geçti. Daha sonra bakınca karakterlerin çoğunun -belki de hepsinin- Peter Pan dünyasına ait olduğunu fark ettim. Tabii ben Peter Pan hikayesini daha önce okumadığım için hakkında hiçbir şey bilmiyordum. O yüzden Düşler Ülkesi'ni avel avel okuyormuşum :D Neyse ki 30-40 sayfa içinde olayı çözdüm :D

Sonra da Düşler Ülkesi'ni bırakıp önce Peter Pan'i okumaya karar verdim ve İthaki Yayınları'ndan çıkmış olan bu baskısının e-kitap versiyonuna ulaştım. Ve böylece Peter Pan ile ilgili adından başka hiçbir şey bilmiyor olma şeklinde zuhur eden cahilliğim bir son buldu :D



Kitabın biraz sıradışı ve eğlenceli bir kurgusu var. Burada konusunu anlatmayacağım, dünya üzerinde benden başka bilmeyen insan olduğunu zannetmiyorum :D Açıkçası bir çocuk kitabı için bir miktar absürt geldi bana ama yine de sevdim, okurken keyif aldım. 

İşte görüyorsunuz, kitaplar nelere kadir :D Koskoca çocukluğumda okuyup öğrenemediğim Peter Pan hikayesini bu yaşta okutmuş oldu bana :D Bir filmi falan da varmış sanırım, belki onu da izlerim yakın zamanda. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Değişikti :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Zaten bir çocuk kitabı, akıcı olması çok doğal :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Aslında 15-16 yıllık bir çeviri ama rahatsız eden bir şey olmadı beni. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Peter Pan zaten :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Eh yani kapağın pek bir olayı yok :D

Final puanı: 4,1

1 yorum:

  1. Peter Pan'ı ben de okumadım henüz. :D Bakalım bana ne zaman kısmet olacak. :)

    YanıtlaSil