22 Kasım 2017 Çarşamba

Düşler Ülkesi

Kitap Adı: Düşler Ülkesi
Özgün Adı: Tiger Lily
Kitap Yazarı: Jodi Lynn Anderson
Çeviren: Belgin Selen Haktanır

Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 331
Baskı Yılı: 2017

Ben aslında Düşler Ülkesi'ni daha önce okumaya başlamıştım. Ama okurken bir yerde Peter Pan'in adı geçti ve daha sonra diğer karakterlerin de Peter Pan dünyasına ait olduğunu öğrenmiş oldum. Peter Pan'i daha önce okumadığım için de kitabı bırakarak önce onu okumaya, daha sonra kitaba devam etmeye karar verdim. 

Doğrusu, yazarın neden böyle bir şey yapmış olduğunu anlamış değilim. Yani, neden Peter Pan karakterlerini kullanmış ki? Kitabın tanıtımında "stunning reemagining" falan diye geçiyor ama bence meh yani :D 

Kitap Peter Pan ve Türkçeye genelde Kaplan Zambağı olarak çevrilen Tiger Lily etrafında dönüyor. Tinker Bell olarak tanıdığımız o minik peri de olaylara pek dahil olmadan, bir gözlemci olarak hikayeyi anlatıyor bize. Bunun dışında Kaplan Zambağı'nın yaşadığı köydeki diğer karakterleri, kayıp çocukları ve hatta bir yerde Wendy'yi bile görüyoruz. Burada orijinal hikayeye göre bazı değişiklikler yapıldığını da söyleyebilirim.



Yani, bilemiyorum. Ben kitabın pek bir olayını göremedim. Bu bildiğimiz karakterler yerine yepyeni isimlerle okusaydım daha mı anlamsız olurdu, onu da bilemiyorum. Ama Peter Pan dünyasının kitaba katkısını da çok hissedemedim. Öyle okuyup bitirdim sadece açıkçası. 

Bu arada siz bu yazarı rengarenk ve kokulu Şeftali serisinden tanıyorsunuz büyük ihtimal. Ama ben o kitapları okumadığım için Düşler Ülkesi bu yazarla tanışma kitabım oldu. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Eh. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Fena değildi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Çeviriyi çok sevemedim. Kimin kim olduğunu anlayamadım bazen farklı çevirilerden ötürü. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak da eh bence.  

Final puanı: 2,35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder