21 Mart 2017 Salı

The Selection (The Selection, #1)

Kitap Adı: The Selection
Kitap Yazarı: Kiera Cass
Yayınevi: HarperTeen

Sayfa Sayısı: 211
Baskı Yılı: 2012


Bu ayın İngilizce kitabı çok uzuuun zamandır okumak istediğim The Selection oldu. Türkçeye Dex tarafından Beni Seç adıyla çevrileli de birkaç yıl oluyor. Ancak beni çok da tatmin ettiğini söyleyemeyeceğim.

Distopik bir dünya. Kast sistemi var. Baş karakterimiz America, bir 5. Yani kötünün iyisi. Illéa denen ülkede, genç kızlar belli bir yaşa geldiğinde bu "Seçim" denen olaya katılıyorlar. Ülkenin prensine eş olabilmek için başvuruyorlar. Başvurular arasından 35 kız seçiliyor ve saraya davet ediliyor. Sarayda eğitim alırken bir yandan da prens kendileriyle görüşerek elemeler yapıyor. Böyle devam ederken, sona kalan 10 kız "Elit" olarak adlandırılıyor, ailelerinin ve kendilerinin sınıfları yükseltiliyor. Ve nihai hedef, elenmeyip sona kalarak prensin eşi olarak seçilebilmek. 



Kitap zaten başlangıç kitabı olduğu için bunu eleştiri olarak kullanmam biraz garip gelebilir ama "kitap tam bir başlangıç kitabıydı!" :D Heyecan yok, aksiyon yok, her şey giriş düzeyinde. Yani kimin seçildiğini bile öğrenmedik kitap bittiğinde :D

Yaratılan dünya fena değil, Seçim fikri çok güzel. Ama bu fikir çok sert bir distopyaya yakışırdı. Bu kitap bu konu için çok hafif kalmış bence :D Kitap bittiğinde, hikayemde de paylaşmıştım, "ee bu mu yani?" diye düşündüm. İkinci kitap için zerre merakım yok, çok büyük ihtimalle okumayacağım. Bu kitabı çok merak ediyordum, dolayısıyla böyle zayıf kalmasına üzüldüm. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Zayıftı.


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 3/5
Merakla okumamı sağlayacak hiçbir şey olmadı sanırım :D

Baskı kalitesi (%5): 5/5
E-book olarak okudum ama edisyonunda falan bir problem yoktu. 

Güzel kapak (%5): 3/5
Eh :D

Final puanı: 3,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder