17 Mart 2017 Cuma

Dönüş Yok

Kitap Adı: Dönüş Yok
Kitap Yazarı: Aslıhan Yayla
Yayınevi: Martı Yayınları

Sayfa Sayısı: 266
Baskı Yılı: 2017


Dönüş Yok sevgili Aslı'nın kitabı. Çıkacağı için heyecanlıydım, sonra almak için heyecanlandım, sonra okumak için heyecanlandım :D Kitabı aldıktan sonra bir süre okuyamadım çünkü beğenmemekten korkuyordum. Neyse ki hiç öyle olmadı :D

Kitap ufak bir sahneyle başlıyor. Öykü, erkek kardeşi Deniz'i evlerinde öldürmüş olarak buluyor. Sonra 10 yıl sonrasına gidiyoruz. Öykü, kardeşini öldürmekten suçlu bulunmuş, 10 yıldır hapiste yatıyor ve çıkmasına az bir zaman kalmış.

Öykü 10 yıldır intikam ateşiyle yanıyor, içeride geçirdiği her gün, bu suçu kendi üstüne atanlar için acımasız planlar hazırlamış. Bunu böyle söyleyince abarttığımı sakın düşünmeyin, çünkü Öykü gerçekten MANYAK :D Bu işte parmağı olan insanların her biri için kullandığı yöntemler dehşet verici.

Kitap başlarda bana İntikam'ı hatırlattı. Ama bu çok daha sert bir versiyonu, bunun garantisini verebilirim :D

Kitabı böyle okumaya devam ederken, Öykü planındaki herkesi avlayacak ve kitap bitecek diye düşünüyordum. Ancak hiç öyle olmadı. Bir anda ortalık karıştı, bombalar patladı ve ben ŞOK OLDUM :D Asla böyle bir şey beklemiyordum.



Kitapla ilgili çok ufak birkaç eleştirim var, bunları Aslı'ya da söyledim zaten. İlki olaylar çok hızlı oluyordu, keşke daha detaylı okusaydık. İkincisi de Öykü'nün her şeye erişebilir olmasının ve inanılmaz zenginliğinin altı doldurulmalıydı. Yani kitabı okurken sürekli "BU KADAR PARA NEREDEN GELİYOR?" diye düşündüm :D

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Hani malum kitaplar ve yazarlar için temcit pilavı gibi önümüze konan "Ama bu yazarın ilk kitabı. O yüzden hatalarını görmezden gelmeliyiz" zırvası var ya, ilk kitap öyle olmaz BÖYLE OLUR! :D

Ayrıca Martı'nın bugüne kadar yaptığı en harika sunumlardan birini bir arkadaşımın kitabında görmek de ekstra mutluluk verici. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Daha detaylı olsaydı keşke ama gayet beğendim. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 4/5

Oldukça akıcıydı. 

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Çok ufak birkaç yazım hatası vardı ama dert değil :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapak güzel olmuş.

Final puanı: 4,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder