19 Mart 2017 Pazar

Bu İş Burada Biter

Kitap Adı: Bu İş Burada Biter
Özgün Adı: This is Where It Ends
Kitap Yazarı: Marieke Nijkamp
Çeviren: Eylül Başak Şen
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 302
Baskı Yılı: 2017


Bu İş Burada Biter, enteresan bir kitaptı. Okuyup bitirdikten sonra şöyle düşündüm: "Neden? Yazar neden böyle bir kitap yazmış?"

Kitap, Alabama'da bir kasabada bir lisede geçiyor. Yeni dönem başlıyor, hani şu hepimizin bildiği sıkıcı açılış konuşmaları var ya, okul müdürü de konferans salonunda o konuşmayı yapıyor. Tüm öğrenciler salonda. Sonra konuşma bitiyor, öğrenciler çıkmak üzere kapılara yöneliyor. Ama kapılar kapalı. Sonra silah sesleri geliyor. Kısa bir süre önce okulu bırakmış öğrencilerden biri, tüm öğrencileri içeri kilitleyip ateş açmaya başlıyor.

Kitap böyle gidiyor işte. Okumak şaşırtıcı, biraz dehşet vericiydi. Yani öyle bir ortamda olduğumu düşünmek bile istemedim. Rastgele ateş açılıyor, birileri ölüyor. Enteresandı yani.



Ama dediğim gibi, kitaptaki mesajı anlayamadım. Yani evet, kurgu kitaplar kurgu olmayanlar kadar büyük mesajlar taşımıyorlar ama ben yine de okuduğum her kitaptan bir şey alabiliyorum. Ama bu kitabın neden yazıldığını anlayamadım. Eğer amaç akran zorbalığına dikkat çekmek ise başarılı bir örnek olmamış bence. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalama bence. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok aşırı akıcı da değil çok sıkıcı da değil. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri ve baskıda bir problem yoktu.

Orijinal isim (%10): 1/5
Eh :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Tebeşirler ne alaka çok bilemiyorum :D

Final puanı: 3,3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder