13 Nisan 2016 Çarşamba

Levana (The Lunar Chronicles, #3.5)

Kitap Adı: Levana
Özgün Adı: Fairest
Kitap Yazarı: Marissa Meyer
Çeviren: Beril Tüccarbaşıoğlu Uğur
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 215
Baskı Yılı: 2016

Dün başladığım Levana'yı bugün bitirdim. Kitabın sonunda Winter'ın ilk dört bölümünün olduğunu tamamen unutmuşum. Kitabın bitmesine daha 30 sayfa falan varken birden teşekkür yazısı gelince bir şok oldum :D

Bu kitapla ilgili çok uzun bir inceleme yazısı giremeyeceğim çünkü hem kitap kısa hem de esas hikayeyle alakalı değil. Yani Cress'te bıraktığımız o macera bu kitapta devam etmiyor. Bu kitap bize Levana'nın hayatını gösteriyor azıcık.

Levana'nın hayatını okumaktan keyif aldım. Çünkü üç kitaptır böyle arada sahneye giren, etrafa kibir saçıp iki üç kelime söyleyen bir karakterdi yalnızca benim için. Ama bu kitapta çocukluğunu gördük, aşkını gördük, tahta çıkışını gördük. O yüzden ben çok sevdim bu kitabı okumayı.


Paylaştığım fotoğrafa "Levana'yı sevmiyordum, bu kitabı okuduktan sonra nefret ettim." diye bir yorum gelmişti ve nedense bu yorum bana çok etkileyici geldi. Bana da böyle olacak mı diye baktım kitabı okurken, hayır olmadı :D Levana'yı sevmiyorum evet ama bu kitapla ekstra nefret de duymadım. Bilmiyorum, onu sıradan bir insan olarak görmüş olmak etkili olabilir bu düşüncemde.

Neyse işte, yolda ilk dört bölümünü okuduktan sonra eve gelip devam ettim Winter'a. Çok heyecanlıyım ya, uzuuun zamandır bir final kitabı için bu kadar heyecanlanmamıştım :D

Son olarak şu alıntıya bayıldığımı söylemeden edemeyeceğim :D

Levana cesetleri değil ama ertesi gün odaları görmüştü. İlk düşüncesi bunca kanın dudakları için nefis bir ruj olabileceğiydi.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Güzel.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok rahat okundu.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzel!

Orijinal isim (%10): 0/5
Orijinal adı Fairest imiş. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel :D

Final puanı: 4,5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder